//
کدخبر: ۱۹۷۱۷۰ //

وزیر نیرو: تا پایان سال ۱۴ تصفیه‌خانه دیگر وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند

وزیر نیرو گفت: تا پایان امسال این امکان را داریم که حدود ۱۴ تصفیه‌خانه دیگر را در سراسر کشور به مدار بهره‌برداری برسانیم.

وزیر نیرو: تا پایان سال ۱۴ تصفیه‌خانه دیگر وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

 رضا اردکانیان در آئین افتتاح تصفیه خانه آب شرب شهر ازنا در استان لرستان، اظهار داشت: تصفیه خانه بزرگ آب شهر ازنابرای جمعیتی حدود ۲ برابر جمعیت فعلی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان امروز افتتاح شد.

 

وی افزود: در حال حاضر با احداث یک آب بند حدود ۲۰ کیلومتری، آب تصفیه خانه تدارک دیده شده است که در آینده نزدیک با آبگیری سد بزرگ کمندان در این منطقه به شکل دائمی آب مورد نیاز برای تصفیه و توزیع تدارک دیده خواهد شد.

 

وزیر نیرو گفت: این تصفیه‌خانه دومین تصفیه خانه بزرگ آب در سطح کشور است که از این تعداد بخش عمده‌ای در دولت‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسیده و تا پایان امسال این امکان را دادیم که حدود ۱۴ تصفیه خانه دیگر را به مدار بهره‌برداری برسانیم.

 

وزیر نیرو اظهار کرد: تصفیه خانه آب نقش تأثیرگذاری در امنیت خاطر مردم دارد و تحول وسیعی را در دولت‌ها به وجود آورده است.

 

اردکانیان گفت: مجموعه طرح‌ها و نیازهای عرصه صنعت آب و برق در لرستان به طور جدی مد نظر است و با تاکید بیشتری تا پایان دولت مسائل لرستان را دنبال خواهیم کرد هر چند عقب ماندگی و پیگیری طرح‌ها در استان وجود دارد و سعی خواهیم کرد حتی‌المقدور در تخصیص آب و شتاب دادن به طرح‌های در دست اجرا همچون سد کمندان جبران مافات شود تا هر چه زودتر این سد به مرحله آ بگیری برسد.

 

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در تأمین آب لرستان جز استان‌های تولید کننده کشور است، افزود: در ابتدای سال ۹۲ با شروع دولت تنها یک سد در دست بهره‌برداری داشتیم و در حال حاضر در این دولت ۴ سد با ظرفیت ۴۲۰ میلیون مترمکعب به مدار بهره‌برداری رسید.

 

اردکانیان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در این استان ۹ سد در دست ساخت داریم که امیدواریم تا پایان دولت ۴ سد آن به بهره‌برداری برسد.

 

وی اضافه کرد: شرایط کشور باید به گونه‌ای باشد که با کمک هم تاب‌آوری جامعه را افزایش دهیم، همچنین نمایندگان به عنوان بازتاب دهنده مسائل در مجلس توجه لازم را دارند تا کارگزاران دولت احساس رضایتمندی مردم را که هدف ماست، افزایش دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۱۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان