//
کدخبر: ۱۹۲۲۹۸ //

۶۳ هزار سند تک برگ مالکیت در قزوین صادر شد

مدیر کل ثبت استان قزوین گفت: در سال گذشته ۶۳ هزار سند تک برگ مالکیت در استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

۶۳ هزار سند تک برگ مالکیت در قزوین صادر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

صفدر کشاورز افزود: میزان وصول مطالبات بانکها از طریق اجرای مفاد اسناد رسمی نیز در این مدت ۸۱۷ میلیارد و ۹۰۹ میلیون ریال بوده که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: جمع کل پاسخ به استعلامات نیز در سال گذشته ۸۴ هزار و ۴۳۲ مورد بوده که نسبت به سال گذشته بیش از ۲۱ درصد رشد را نشان می دهد.

کشاورز ادامه داد: طرح تعویض اسناد دفترچه ای و صدور سند تک برگ در برنامه پنج ساله ششم توسعه یکی از ملزومات قانونی است و برای تثبیت مالکیت اراضی و واحدهای مسکونی اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی تبدیل می شود.

وی گفت: ادارات ثبت اسناد و املاک استان آماده دریافت تقاضای شهروندان برای تعویض اسناد مالکیت هستند و دارندگان اسناد مالکیت می‌توانند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی سطح استان نسبت به تعویض اسناد مالکیت خود و تبدیل آن به سند حدنگاری شده اقدام کنند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک قزوین با اشاره به ضعف های اسناد دفترچه ای افزود: درج نشدن نشانی و موقعیت جغرافیایی ملک و در نتیجه سوء استفاده های بسیار زیاد از این موضوع در فروش املاک مجاور و یا مشابه و ضعف امنیتی در جعل و تغییر محتوا به سبب ماهیت ضعیف پارامترهای امنیتی موجود در اسناد دفترچه ای از جمله ضعف های اسناد دفترچه ای است.

وی افزود: بر خلاف این سندها، اسناد تک برگی دارای ایمنی بالایی نسبت به اسناد قبلی بوده و موارد امنیتی به کار رفته در این اسناد باعث می شود تا جعل این اسناد و و امکان بروز تخلفات در آنها بسیار مشکل شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۲۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان