//
کدخبر: ۱۸۹۸۷۴ //

عدم نظارت در قیمت‌ها عامل لجام‌گسیختگی اقتصادی در کشور

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه مجلس دهم نتوانست در تراز انقلاب اسلامی، خون شهیدان و ملت ایران اسلامی مصوباتی داشته باشد، گفت: عدم نظارت در قیمت‌ها باعث لجام‌گسیختگی اقتصادی در کشور شده است.

عدم نظارت در قیمت‌ها عامل لجام‌گسیختگی اقتصادی در کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت با اشاره به حماسه غرورآفرین رزمندگان  ایران اسلامی در بازپس‌گیری خرمشهر اظهار کرد: رزمندگان ایران اسلامی با همه توان خود برای بازپس‌گیری خرمشهر خونین ایستادگی و رژیم بعث  را  بااقتدار بیرون راندند.

وی با اشاره به شب سالروز ضربت خوردن امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه‌السلام بیان کرد:  امام علی علیه‌السلام فرزندان خود را به یاوری به مظلومان و دشمنی با دشمنان سفارش می‌کردند که  امیدواریم مردم و به‌خصوص مسؤولین این موضوع را با دقت در دستور کار خود قرار دهند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه حضرت علی علیه‌السلام بنده خدا بودن، برای خدا بودن و رهایی از اسارت شیطان را از بندهای مهم سعادت انسان می‌دانستند افزود: در این ماه‌های اخیر دشمنان ازجمله صهیونیسم جهانی، آمریکا و آل جهود در سه جبهه فعالیت گسترده‌ای را علیه ایران اسلامی  در پیش گرفتند به‌طوری‌که  همه امپراتوری‌های  رسانه‌ای دنیا  همه امکانات خود را برای به‌زانو درآوردن ملت ایران اسلامی  در این سه جبهه به کار بستند.

وی  جبهه اقتصادی، فضای مجازی و سیاسی  را جبهه دشمنان برای به‌زانو درآوردن  ملت ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمن در تلاش است تا تدین مردم ایران را از بین ببرند و از طریق فضای مجازی جوانان را به پوچی، بی‌هویتی و دوری از فرهنگ الهی، بومی و منطقه‌ای دعوت می‌کند تا بتواند ضربات نهایی خود را به ملت عزیز و شریف ایران اسلامی  وارد کند.

فلاحتی با اشاره به آیات و روایات  مبنی بر اینکه  هرکس  خداوند را یاری کند  خداوند نیز  آن‌ها را یاری می‌کند  خاطرنشان کرد: این 40 سال خدای تبارک‌وتعالی همه نعمت‌های خود را متوجه جامعه ایرانی کرد و هنوز هم ما شاهد این نعمت‌های پروردگار هستیم که  دلیل آن خوب بودن مردم بزرگ ما ست که  هرچه زمان می‌گذرد مردم ایران خوب‌تر می‌شوند.

وی با بیان اینکه هرچه زمان می‌گذرد مردم ایران فهیم‌تر، بصیرتر و آگاه‌تر می‌شوند تصریح کرد: دلیل آگاهی و بصیرت مردم حضور همگانی ملت ایران در حمایت از انقلاب، خون شهیدان  و حضور گسترده در نماز جمعه است چراکه ملت ایران راه خود را شناخته و در سایه رهبری‌های داعیانه مقام معظم رهبری  می‌تواند به اهداف و مقاصد الهی خود دست پیدا کند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به‌روز شهادت علی (ع) افزود: حاکمان و مسئولان باید  از فشار  آدم‌های فاسد خود را  دور نگاه داشته  و باید از آن‌ها فاصله بگیرند چراکه در نظام اسلامی باید همه پایبند اجرای عدالت باشند زیرا حضرت علی علیه‌السلام در پای عدالت، جان خود را نیز درراه خدا تقدیم کرد.

فلاحتی پایبندی به معنویات، تقوا، ساده زیستی و دوری از اشرافی‌گری  را  از نکاتی دانست که باید از حضرت علی علیه‌السلام درس  گرفت و افزود: اگر مسئولان به سمت اشرافی‌گری سوق پیدا کنند سقوط ارزش‌ها را در پیش  خواهیم داشت ازاین‌روست که  تفکر انقلابی با آن مخالف می‌کند.

وی با بیان اینکه در  برخی از قسمت‌های مدیریتی شاهد اشرافی‌گری مسؤولان بودیم، گفت:  مسؤولی که با اشرافی گری به‌سوی مردم بیاید نمی‌تواند خالصانه برای مردم گام بردارند و نمی‌توان  از آن‌ها برای خیر رساندن به مردم انتظار داشت.

فلاحتی با تأکید بر لزوم روی کار آمدن جوانان حزب‌اللهی گفت: عده‌ای فقط  از شایسته‌سالاری  دم می‌زنند چراکه  برخی از مسؤولان ما شایسته مسئولیت نیستند، مردم ما این موضوع  را می‌فهمند، ما هم می‌فهمیم و حتی  خودشان هم می‌فهمند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به‌روز قانون و آغاز به کار مجلس شورای اسلامی است، افزود: قانون اساسی ما برگرفته از قانون بلژیک بود که بعدها مستقل از قوانین کشورهای دیگر با نام مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه  مجلس شورای اسلامی عصاره  ملت است، افزود: مجلس در سال‌های گوناگون فراز و نشیب‌های زیادی را سپری کرده و همه مردم فرازوفرودها را در وضع   قوانین شاهد بوده‌اند.

وی با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب سلامی از وضع برخی از قوانین تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع مسؤولان بیان فرمودند که برخی از مصوبات مجلس از بوی غربی می‌دهند و این قوانین  مشکلات انقلاب اسلامی را برطرف نمی‌کند.

فلاحتی  با بررسی اجمالی مجلس دهم گفت: مجلس دهم نتوانست در تراز انقلاب اسلامی، خون شهیدان و ملت ایران اسلامی مصوباتی داشته باشد چراکه اختلاس‌ها و فسادهای اداری که در این چند سال اخیر بیشتر  به چشم می‌خورد دلیل این مسئله است چراکه  مجلس می‌توانست ورود کند ولی نکرد.

خطیب جمعه رشت  با بیان اینکه عدم نظارت در  قیمت‌ها باعث لجام‌گسیختگی  اقتصادی در کشور شده است، افزود: عدم نظارت‌ها در قیمت‌ها و لجام‌گسیختگی اقتصادی مشکلات زیادی را متوجه مردم شریف ایران اسلامی کرده است.

وی با انتقاد از اینکه  برای برخی از مختلسین در زندان‌ها جای امن و زیبایی تعلق می‌گیرد، گفت: انگار در برخی از زندان‌ها برای پولدارها و اشراف جایی امن‌تر و زیباتر از محل کارشان باشد وجود دارد.

فلاحتی با تأکید بر سرعت اجرای قوانین در مقابله با دانه‌درشت‌هایی که دور زدن‌ها را بلدند، بیان کرد: با سیاست‌گذارانی که میلیاردی از بانک‌ها وام می‌گیرند و پس نمی‌دهند باید برخورد شود چگونه وام میلیاردی به‌راحتی پرداخت می‌شود و  آنگاه یک جوان گرفتن برای پنج میلیون باید آن‌قدر به درودیوار بزند و در آخر پشیمان شود؟!

وی با بیان اینکه به‌جای گفتن سخن الهی باید سخن از دردها کنیم، افزود: بسیاری از مشکلات معلول عدم توانایی مسئولان ما بوده  چراکه اراده و برنامه‌ای برای برطرف کردن لجام‌گسیختگی در اقتصاد ندارند و بسیاری از گره‌هایی که در کشور وجود دارد ناشی از عدم برنامه‌ریزی در قانون‌گذاری‌ها و اجرای قوانین است

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه جامعه اسلامی باید به فکر پیشگیری باشد نه مبارزه گفت: مسؤولان باید برای رفع این نوجوان گسیختگی برنامه و اراده کنند و مشکلات موجود را برطرف کنند.

فلاحتی با اشاره به جایگاه توبه در دین مبین اسلام اظهار کرد: در سوره  توبه آمده است «گروه دیگری که به گناهان خود اعتراف کرده و کار خوب و بد را به هم آمیختند و امید می‌رود خداوند توبه آن‌ها را بپذیرد و قطعاً خداوند بخشنده مهربان است».

وی با بیان اینکه انسان با توبه  تکبر را از خود دور می‌کند، افزود:  اولین عامل پذیرش توبه این است که انسان در پیشگاه خداوند اعتراف کند  و دومین آن، این است که  انجام گناه از روی جهالت بوده و اگر در مقام جبران برآمد  خداوند توبه را  می‌پذیرد.

امام‌جمعه رشت جهالت را منشأ اکثر خطاها و گناهان عنوان کرد و گفت: کسانی که اقدام به گناه می‌کنند واقف به  آثار منفی آن نیستند بنابراین اسلام در تلاش است تا جامعه اسلامی و  مردم نسبت به آثار گناه  علم پیدا کنند.

فلاحتی با بیان اینکه خلوص اعمال برای خدا یکی دیگر از راه‌های پذیرفتن توبه از سوی باری‌تعالی است، بیان کرد: وقتی انسان مرتکب گناه می‌شود نباید تأخیری در توبه کردن آن داشته باشند چراکه توبه برای کسانی است که کار بدی را از روی جهالت انجام داده باشد و سپس به‌زودی توبه کند، به‌سوی باری‌تعالی  بازمی‌گردد.

وی توبه در زمان جوانی را شایسته‌تر از زمان پیری دانست و افزود: توسل به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) دیگر شرط پذیرش توبه است چراکه باواسطه قرار دادن ائمه اطهار (ع) می‌تواند به‌سوی خداوند نزدیک‌تر شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۸۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان