//
کدخبر: ۱۸۵۶۸۱ //

نماینده شاهرود و میامی در مجلس: معلمان نقش اساسی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارند

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه معلمان نقش اساسی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دارند، گفت: مقوله فرهنگ و همچنین تربیت جوانان برای آینده ایران اسلامی رسالت معلمان است.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس: معلمان نقش اساسی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

سید حسن حسینی شاهرودی عصر سه‌شنبه در جمع معلمان شاهرود به میزبانی آموزش و پرورش این شهر با اشاره به نقش دانش آموزان و معلمان در تاریخ با شکوه انقلاب اسلامی، بیان کرد: دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی اساسی و محوری داشتند و شوری که در سال‌های ۵۶ و ۵۷ در سطح دبیرستان‌های کشور ایجاد شد نقشی مهم در پیروزی انقلاب داشت که البته این نقش آفرینی را باید ناشی از تلاش‌های معلمان دلسوز و فداکار بدانیم.

وی با بیان اینکه امروز در گام دوم انقلاب اسلامی نیز مجدداً معلمان نقشی حیاتی و محوری دارند، افزود: جوانان محور بیانیه گام دوم هستند که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به آن تاکید دارند لذا در راه تربیت جوانان آینده ساز ایران اسلامی بازهم این نقش معلمان است، که پر رنگ قلمداد می‌شود.

نقش مهم آموزش و پرورش در انقلاب و دفاع مقدس

عضو خانه ملت با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جوانان را طبق بیانیه گام دوم در ۴۰ ساله دوم انقلاب به سمت فرهنگ غنی اسلامی سوق دهیم باید قدردان معلمان باشیم، بیان کرد: هر هزینه‌ای که امروز برای معلمان‌مان انجام دهیم در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده ایران اسلامی صورت داده‌ایم و این نشان دهنده نقش مهم معلمان است.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام منحصر به فرد است چرا که در آن فرهنگ اولویت دارد، ابراز کرد: امروز همه چیز حول محور فرهنگ قرار دارد و از اقتصاد و سیاست و … همگی وابسته به اقتصاد هستند که در این میان معلمان قشر مهمی هستند که می‌بایست فرهنگ کشور را ساخته و توسعه بخشند تا فرهنگ غنی اسلامی تثبیت شود.

وی با بیان اینکه نقش اساسی در فرهنگ کشور بر عهده معلمان است، ابراز داشت: اگر به سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش نگاهی بیندازیم خواهیم دید که زیرساخت اساسی کشور بازهم مدیون معلمان است که دانش آموزان را تربیت می‌کنند.

ضرورت نگاه بنیادین به فرهنگ

نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: حوزه فرهنگ به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به مانند هوایی است که جامعه در آن نفس می‌کشد و اگر نباشد جامعه می میرد، گفت: معظم له در بالاترین سطح این نظام تعابیری را درباره فرهنگ و معلمان به کار می‌برند که به واقع نشان دهنده اهمیت کار و رسالت این قشر است، معلمان امروز گلایه‌ها و شکایاتی دارند که ما نیز آن‌ها را می‌پذیریم و به دنبال رفع مشکلات معلمان هستیم چرا که قائل هستیم که عزت و شرف معلمان نباید به واسطه برخی کمبودها زیر سوال برود و معلم باید عزتمند زندگی کند.

حسینی شاهرودی در ادامه گفت: اگر توسعه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و … را در کشور شاهد بوده‌ایم به واسطه سرمایه‌های عظیمی بوده که در بخش زیرساخت‌ها داشته‌ایم که این زیرساخت‌ها از آموزش و پرورش نشأت می‌گیرد از این بابت است که معتقدیم بعضاً باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه‌تری حتی از آموزش عالی داشته باشیم چرا که نقش آموزش و پرورش به نوعی به مثابه زیرساخت کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه بنیادین به آموزش و پرورش یک نیاز و اولویت محسوب می‌شود، گفت: اگر ما اسکلت ساختمانی را مستحکم نبینیم نمی‌توانیم در معماری کار زیبایی را به وجود آوریم، حتی اگر نمای آن را زیبا بسازیم؛ امروز آموزش و پرورش در زمره بخش‌های اصلی نظام محسوب می‌شود که ضرورت کار بنیادین در آن اهمیت دارد.

تربیت سرمایه‌های انسانی رسالت معلمان

عضو خانه ملت با بیان اینکه معلمان ساختار ساز سرمایه‌های انسانی کشور هستند، گفت: عزت نفس و مسئله معاش مردم یکی از مهمترین موضوعاتی است که امروز در باره آموزش و پرورش مطرح می‌شود، ما معتقد هستیم که معلمان قشر شریف و آبروداری هستند و باید عزت نفسشان را محفوظ بدانیم.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه رسالت معلمان حقوق، پاداش، رتبه‌بندی معلمان، خدمات آموزشی و حق التدریس و … نیست، بیان کرد: این مسائل باید سال‌ها پیش حل می‌شد تا معلمان ما مشکل معاش نداشته باشند، امروز معلمان نباید دغدغه ساختمان تخریبی مدرسه، زیرساخت‌ها و سخت‌افزارها، حقوق و… باشد، امروز معلم باید فقط تمرکز و دغدغه اش را بر روی درس و تعلیم و تربیت بگذارد لذا از این جهت است که معتقدیم سال‌های پیش باید مشکلات معلمان رفع می‌شد.

وی با طرح این پرسش که در زمینه تعلیم و تربیت تا چه میزان موفق بوده‌ایم و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اجرایی شده است؟ افزود: معرفت و مهارت آموزی باید یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش باشد و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بیان فرمودند هر معلم باید یک معلم پرورشی و معارف باشد لذا گاهی یک معلم ریاضی و یا فیزیک هم می‌تواند معارف الهی را ارائه کند.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باید بماند تا در راستای محتوا افزایی و تعمیق بخشی به تولیدات فرهنگی و محتوایی موفق عمل کنیم، گفت: بر خلاف حوزه‌های دیگر که قانون اجازه داده تا تجمیع شوند اما حوزه آموزش و پرورش، حوزه‌ای متفاوت است، اشتباه بزرگی که در دوران گذشته کردیم و مرکز تربیت معلم را حذف کردیم و دانشگاه فرهنگیان را نیز برداشتیم تا مثلاً از دانشگاه‌های دیگر سراسر کشور نیروی معلم جذب کنیم، لذا این امر دیگر نباید تکرار شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۶۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان