//
کدخبر: ۱۸۹۴۸۸ //

استاندار خراسان رضوی: سیاست ما توسعه همکاری‌های اقتصادی با افغانستان است

استاندار خراسان رضوی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشور افغانستان است.

استاندار خراسان رضوی: سیاست ما توسعه همکاری‌های اقتصادی با افغانستان است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی‌رضا رزم‌حسینی در نشست هم‌اندیشی با تجار و سرمایه‌گذاران افغانستانی اظهار کرد: فعالان اقتصادی ایران و افغانستان باید در راستای تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور تلاش کنند و دستگاه‌های اجرایی هم زمینه را فراهم کنند. 

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: نقاط مشترک بین دو ملت ایران و افغانستان مانند دین و زبان در کنار همسایگی دو کشور باید به‌عنوان ظرفیتی مهم در جهت توسعه روابط اقتصادی موردتوجه قرار گیرد. 

وی بابیان اینکه امنیت و اقتصاد دو حلقه به‌هم‌پیوسته به شمار می‌روند، ادامه داد: سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشور افغانستان است اما باید بپذیریم که در این مسیر مشکلاتی وجود دارد و برای رفع آن‌ها باید پیگیری‌های لازم صورت پذیرد. 

رزم‌حسینی ادامه داد: با توجه به صدور مجوز تهاتر کالا از سوی دولت، این امکان فراهم‌شده است که تجار افغانستانی در مقابل صادرات کالا از ایران، مواد اولیه مصرفی واحدهای تولیدی کشورمان را تأمین کنند.

وی به آثار مثبت راه‌اندازی راه‌آهن هرات در جهت توسعه روابط اقتصادی دو کشور اشاره کرد و تأکید کرد: به دلیل تفاوت نرخ ارز، شاید صادرات برخی از کالاها به نفع جمهوری اسلامی ایران نباشد اما صادرات کالا همچنان ادامه دارد و در مقابل انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاران افغانستانی در راستای توسعه روابط اقتصادی تلاش کنند.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امکان راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی مشترک در ایران وجود دارد تا از این طریق با تولید کالا و محصولات صادراتی، ضمن تأمین نیاز دو کشور، زمینه صادرات به دیگر کشورها فراهم شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۴۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان