//
کدخبر: ۱۸۱۳۱۲ //

آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری با ایران در راستای حفظ و تقویت صلح در افغانستان

نماینده اتحادیه اروپا در امور افغانستان در سفر به تهران آمادگی این اتحادیه را برای همکاری با ایران در راستای حفظ و تقویت صلح در افغانستان اعلام کرد.

آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری با ایران در راستای حفظ و تقویت صلح در افغانستان
به گزارش فرتاک نیوز،

«رولاند کوبیا» نماینده اتحادیه اروپا در امور افغانستان که به منظور رایزنی های سیاسی به تهران سفر کرده است دیروز چهارشنبه ٢٧ فروردین ماه ، یک روز کاری را در وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی گذراند و به طور مشروح ابعاد مختلف تحولات افغانستان را با مرتضی سرمدی قائم مقام، عباس عراقچی معاون سیاسی و موسوی مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این ملاقاتها طرف ایرانی با توجه به این که امروز صلح مطالبه عمومی تمام مردم افغانستان است ضمن تاکید بر ضرورت توجه به نقش محوری قانون اساسی افغانستان در تمامی مذاکرات و اصل گفتگوهای صلح بین الافغانی بر اهمیت حفظ دستاوردهای مردم افغانستان در هجده سال گذشته تاکید کرد.

کوبیا نیز در ملاقاتهای خود ضمن تاکید بر همسویی های فراوان بین مواضع و دیدگاههای اتحادیه اروپایی در خصوص برقراری صلح در افغانستان با دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران آمادگی اتحادیه را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ و تقویت صلح در افغانستان اعلام کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۳۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان