//
کدخبر: ۱۶۰۸۸۱ //

وزیرعلوم با کمیسیونر علوم اتحادیه اروپا دیدار کرد

«منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر چهارشنبه در ادامه سفربه بروکسل، با 'کارلوس موداس' کمیسیونر علوم پژوهش و نوآوری اتحادیه اروپا ملاقات کرد و طرفین بر گسترش همکاری‌های مشترک تاکید کردند.

وزیرعلوم با کمیسیونر علوم اتحادیه اروپا دیدار کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

غلامی در این ملاقات که با حضور هیات دانشگاهی بلندپایه ایرانی برگزار شد ضمن ارائه توضیحاتی درباره جایگاه علمی ایران در جهان ازجمله مقام اول کشور در تولید محتواهای علمی منطقه و مقام شانزدهم جهان، بر گسترش همکاری‌های دو طرف در حوزه علوم و فناوری تأکید کرد.

وی گفت که ایران از برنامه‌های مختلف اتحادیه اروپا در دو حوزه پژوهشی و آموزشی آگاه است و تاکید کرد که ایران نیز مایل است در این برنامه‌ها مشارکت کند

وزیر علوم به جمعیت 4.3 میلیون نفری دانشجویان کشور و 43 پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت که ایران تلاش کرده با واردکردن علم و فناوری به جامعه از آن برای ایجاد اشتغال بهره بگیرد.

موداس کمیسیونر علوم پژوهش و نوآوری اتحادیه اروپا نیز در این ملاقات گفت که اتحادیه اروپایی برای گسترش همکاری‌ها در حوزه علوم و فناوری مصمم است .

وی ضمن اشاره به برنامه پژوهشی بعدی اتحادیه اروپا که طی سال‌های 2021 تا 2027 اجرا خواهد شد بر گسترش مشارکت ایران در این برنامه تأکید کرد. وی با کنایه به رویکرد ملی‌گرایانه رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که رویکرد اتحادیه در حوزه علوم و فناوری بر به‌جای 'اول اروپا' بر پایه 'باز بودن اتحادیه اروپا به روی همگان' بناشده است.

به گزارش ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر سه شنبه در راس هیاتی سیاسی و دانشگاهی برای شرکت در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا وارد بروکسل پایتخت بلژیک شد.

در این سفر، قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیسان دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی اصفهان و خوارزمی و نمایندگان وزارت بهداشت و معاونت علمی فناوری رئیس‌جمهوری و رایزنی علمی ایران در اروپا، وی را همراهی می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۸۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان