//
کدخبر: ۱۸۸۹۲۶ //

برگزاری همایش علمی جمعیت، باروری و زندگی پایدار

همایش علمی جمعیت ، باروری و زندگی پایدار در سالن اجتماعات مجتمع بیمارستانی امام‌رضا (ع) کرمانشاه برگزار شد

برگزاری همایش علمی جمعیت، باروری و زندگی پایدار
به گزارش فرتاک نیوز،

این همایش با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی وسازمان ثبت احوال به اجرا در آمد.

دکتر مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ،در این همایش گفت : شعار سازمان ملل یعنی انسان سالم محور توسعه پایدار، یک اصل مهم است و هر فرد به عنوان یک سرمایه محسوب می شود که با برنامه ریزی و آموزش به عنوان یک‌سرمایه انسانی و ‌اجتماعی می توان‌ روی آن حساب کرد.

دکتر مرادی افزود: برنامه های جمعیتی بر اساس سیاستهای های ملی و با ارزیابی ، تجدیدنظر و سیاستگذاری حاصل می شود و عوامل متعددی همچون مسایل فرهنگی ،مسایل اقتصادی و‌ مسایل اجتماعی در زمینه سیاستهای جمعیتی اهمیت دارد .

وی سیاست کشور و برنامه ریزی کاهش جمعیت در زمان خود را صحیح دانست و افزود: اکنون سیاستهای افزایش نرخ باروری براساس ابلاغ مقام معظم رهبری و براساس کار کارشناسی اعلام‌شده است و وزارت بهداشت سیاستهایی از جمله ایجاد توازن جمعیت( ۲/۱ فرزند برای هر خانواده)، جلوگیری از بارداری های ناخواسته ، کاهش مرگ و‌میر مادران و نوزادان ، جلوگیری از بارداری در سنین نامتناسب ، جلوگیری از تولد نوزادان با مشکلات ژنتیکی و رعایت فاصله بارداری (حداقل سه سال) را در دستور ما قرار داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی پویایی ، جوانی جمعیت ، رفع موانع ازدواج ، تسهیلات مناسب مادران ، آموزش، کارآفرینی ، جلوگیری از مهاجرت به شهرها ، هویت بخشی و سبک زندگی ایرانی اسلامی را از جمله فرازهای ابلاغیه مقام معظم رهبری برشمرد و اظهار کرد: مشکلات متعدد چون ازدواج در سنین بالا، تمایل به تک‌فرزندی ، باروری دیرهنگام ، آسیبهای اجتماعی و مرگ و‌میر نوزادان از جمله موانع موجود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان گفت: آموزش مناسب قبل ،حین و بعد از بارداری موجب تولد فرزندان سالم و حفظ سلامت مادران خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۹۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان