//
کدخبر: ۱۸۸۸۸۴ //

دست افزار هوشمند موبایلی پلیس جایگزین قبض های جریمه شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از جایگزینی دست افزار هوشمند موبایلی با قبض های کاغذی جریمه پلیس در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

دست افزار هوشمند موبایلی پلیس جایگزین قبض های جریمه شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ "فضل الله شیری" اظهار داشت: از این پس رانندگان متخلف، قبض جریمه دریافت نخواهد کرد و سیستم جدید به جای سیستم کاغذی دستی و سنتی بکار گرفته خواهد شد.

وی به مزیت های سیستم جدید اشاره کرد و گفت: تسریع در اعمال قانون، از جمله مهمترین مزیت این سیستم است که در آن بطور همزمان، شماره خودرو را وارد و علاوه بر صدور خلافی جدید، میزان خلافی های گذشته و توقیفات احتمالی خودرو را نشان می دهد.

سرهنگ شیری، ارسال فوری پیامک جریمه در همان زمان توقف خودرو توسط پلیس را مزیت دیگر آن دانست و یادآور شد: تاکنون برخی از رانندگان از جریمه های صادر شده بی اطلاع بودند و از این رو پیگیر پرداخت جریمه خود نمی شدند.

رئیس پلیس راهور استان گفت: شماره قبض، تاریخ، نوع و علت جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت، پیامک می شود و راننده یا مالک خودرو می تواند در همان لحظه، آن را از طریق سامانه 120 پلیس راهور پرداخت کند.

وی ادامه داد: بازدارندگی با هدف کاهش تخلفات و ایجاد جو روانی مثبت برای رانندگان برای اطلاع از میزان جرایم و پرداخت آن را از مزایای دیگر این سیستم اعلام کرد.

سرهنگ شیری یادآور شد: این سیستم شامل آن دست از خودروهایی که برای اعمال قانون متوقف شده و هم آنهایی که به دستور ایست پلیس توجه نمی کنند می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه، کاهش خطای انسانی را مزیت دیگر این طرح اعلام و به رانندگان توصیه کرد: در صورت فروش یا خرید خودرو بلافاصله به مراکز تعویض پلاک برای تعویض پلاک خودرو خود مراجعه کنند زیرا تمامی خلافی های وسیله نقلیه و نمرات منفی برای مالک پلاک خودرو پیامک می شود و در صورت بروز هر گونه مشکلی، مالک پلاک باید جوابگوی مراجع قانونی باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۸۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان