//
کدخبر: ۱۸۸۴۴۱ //
رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه :

رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۰ افزایش می یابد

رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال 1400 افزایش می یابد
به گزارش فرتاک نیوز،

در نشست خبری رسانه های استان کرمانشاه که در سالن جلسات دانشگاه صنعتی برگزار شد دکتر علی اکبر اختری رییس این دانشگاه در حضور خبرنگاران اظهار داشت : سرانه کارهای پژوهشی برای هرکدام از اعضاء هیئت علمی 2.3 دهم می باشد که این رقم بالاتر از بسیاری از دانشگاه های کشور است.

وی خاطرنشان کرد:  این دانشگاه در سال تحصیلی 97-98 دارای 17 رشته و 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، با حدود 2258 دانشجوی شاغل، به تحصیل بوده است و تعداد 52 عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به کار و فعالیت می باشند.

دکتر اختری با بیان اینکه مجوز بین المللی شدن دانشگاه صنعتی کرمانشاه از سال 1396 صادر شده است تصریح کرد:  مذاکرات با دانشگاه های اقلیم کردستان را از سال گذشته  آغاز نمودیم و در قالب برگزاری دوره های کوتاه مدت و همایش های مشترک در حوزه های خدمات مهندسی و پژوهشی با آن ها همکاری  خواهیم کرد ،تبادل دانشجو در برنامه این دانشگاه و دانشگاه های اقلیم کردستان عراق نیست بلکه هدف ما همکاری های علمی وپژوهشی است .

وی با بیان این موضوع که ما رقیب دانشگاه های اقلیم کردستان عراق برای پذیرش دانشجو نیستیم افزود: هدف ما ،هم افزایی علمی با دانشگاه های اقلیم می باشد و تاکنون با 4 دانشگاه نیز قراردادای منعقد کرده ایم.

وی افزود: در سال 1400 تعداد رشته های کارشناسی را به 15 رشته و کارشناسی ارشد را به 10 رشته افزایش می دهیم و در مقطع دکترا نیز 3 رشته را راه اندازی کنیم.

وی در پایان افزود: اکنون بیش از 100 هزار دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان کرمانشاه مشغول به تحصیل می باشند.

خبرنگار: فاطمه زردویی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۴۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان