//
کدخبر: ۱۶۸۷۲۷ //

اولین نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشجویی دانشگاه صنعتی برگزار شد

میثم صفری مدیر این نمایشگاه در این گفت و گو اظهار داشت:در این نمایشگاه 20 غرفه با بیش از 40 دستگاه در دانشکده انرژی به نمایش گذاشته شده است.

اولین نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشجویی دانشگاه صنعتی برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

صفری افزود: این نمایشگاه از29 بهمن ماه برپا شده است و امروز نیز ادامه دارد و باتوجه به استقبال بسیار خوب وچشم گیر دانشجویان از این نمایشگاه احتمال تمدید آن تا اول اسفند ماه نیز وجود دارد.

وی اشاره داشت: از جمله دستاوردهای موجود در این مکان: ساکت کننده بوق، موج گیر ضر به قوچ، میز هوشمند جلسات، مزاج سنج، اپلیکیشن پیش بینی فوتبال، بازی سنگ،کاغذ،قیچی، تاکسی چراغ، هشدار دهنده زلزله، تجهیزات آزمایشگاه فیزیک، کنترل RGB برای کار در آزمایشگاه، بادسنج کاسه ای و پره ای، نرم افزار پردازش تصویر سلول های سرطانی، توموگرافی صنعتی، پایلوت میکروراکتور، غشاهای تصفیه کننده آب و اپلیکیشن آسان حساب از جمله دستاوردهای این نمایشگاه هستند.

صفری در ادامه گفت: هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه تبدیل علم به ثروت وتجاری سازی،ایده سازی دانشجویان می باشد.

مدیربرپایی نمایشگاه اشاره داشت:این دستاوردها توسط دانشجویان رشته های مکانیک،برق،مهندسی شیمی و آی تی(IT) اختراع شده است و درپایان این نمایشگاه از 3 غرفه برتر ازلحاظ ایده وقابلیت تجاری سازی تجلیل بعمل می آید و جوایزی اهدا خواهد شد.

photo_۲۰۱۹-۰۲-۱۹_۱۴-۴۵-۳۰

صفری گفت: باهمکاری پارک علم و فناوری در نظر داریم اختراعات دانشجویان را در این نمایشگاه تجاری سازی کنیم و این نمایشگاه را سال آینده به صورت استانی وسال های بعد در سطح ملی در دانشگاه برگزار کنیم.

وی تکیه دانشجویان رابه خود یکی از اهداف اصلی مرکز رشد دانشگاه صنعتی دانست وتصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی خود بتوانند برای خود ایجاد شغل نمایند.

صفری اشاره داشت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه فعالیت خود را ازسال 1386 آغاز کرده است و تاکنون 2 هزار و 300 دانشجو نیز دارد.

خبرنگار : فاطمه زردویی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۷۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان