//
کدخبر: ۱۸۸۲۷۱ //
صحبتهای جدید یک کارشناس حوزه مدیریت شهری:

همه آنچه که مردم کرمانشاه حق دارند در مورد قطار شهری بدانند

متاسفانه برخی افراد عدم دریافت حقوق کارگران شهرداری را مطرح می‌کنند و به پروژه قطار شهری ربط می‌دهند که این دو موضوع هیچ ربطی به هم ندارند.

همه آنچه که مردم کرمانشاه حق دارند در مورد قطار شهری بدانند
به گزارش فرتاک نیوز،

تاکنون 12 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پروژه قطار شهری در کشور فروش رفته است که سهم کرمانشاه از این میزان صفر است. کرمانشاه از کمترین میزان دریافت اعتبار در میان 9 کلانشهر کشور برخوردار است.

به‌دلیل دعواهای داخلی شورا و اختلاف با شهردار و استاندار، این پروژه در بخش دریافت اعتبارات دولتی و برخورداری از فروش اوراق مشارکت محروم و عقب مانده است.

50 درصد محل اعتبارات این پروژه از دولت بودجه می‌گیرد و در حوزه مدیریت شهری هیچ پروژه کلانی در این سطح نداریم و بزرگترین پروژه درون شهری غرب کشور است.

قطار شهری یک پروژه بلندمدت است و برخی الان به راحتی در حال تخریب هستند که در واقع اقدام آنان به ضرر توسعه شهر است. قبل از شکل گیری قطار شهری، مطالعات جتمع حمل و نقل ترافیک انجام شده است.

میزان سفر در سال 1400 در شهر کرمانشاه که با قطار شهری انجام می‌شود 14200 نفر در هر ساعت است که از سوی دیگر این پروژه از جمله مطالعات مصوب شورای ترافیک شهری و لازم الاجرا است.

موضوع غلطی که مطرح می‌شود، این است که بی.آر.تی جوابگو است و مطالعه مشاور باسابقه و تراز اول کشور حاکی از مناسب بودن منوریل یا قطار سبک شهری (سیستم ریلی نیمه انبوه) برای شهر کرمانشاه است.

در صورت ساخته نشدن این پروژه براساس ماتریس سفر های شهری، در سال 1400 شهر کرمانشاه از لحاظ تردد وسایل نقلیه دچار مشکل اساسی می‌شود.

سایر شهرهای کشور همچون یزد، رشت، ارومیه و... دنبال همین سیستم حمل و نقل ریلی مشابه کرمانشاه هستند و از چنین طرحی حمایت می‌کنند که

برخی باور ندارند شهر مدرن در کرمانشاه قابل شکل گیری است و این ناشی از نگاه کوچک آنان است.

مباحثی در مورد تهدیدات پدافند غیرعامل مطرح می‌شود ر حالی که نوع تهدیدات عوض شده و اتفاقا ایستگاههای مترو هدف اصلی عملیاتهای تروریستی است که تجربه آن درآ در کشورهای اروپایی شاهد بودیم.

حرفهای غیرکارشناسی در مورد قطار شهری زده می‌شود که این نباید گسترش یابد.

مردم منتظر به نتیجه رسیدن این پروژه هستند و دولت در فرصت پسابرجام برای خرید واگن و قطعات مورد نیاز استفاده نکرد که این آنروز کار را سخت کرده است ولی راهکارهای زیادی برای حل آن وجود دارد.

بودجه ای که دولت به قطار شهری کرمانشاه داده طبق قانون به هیچ پروژه دیگری قابل اختصاص نیست و قطار شهری نیاز حتمی شهر کرمانشاه است.

امروز باید تصمیم بگیریم شهری توسعه یافته همچون شیراز، اصفهان و سایر کلانشهرها باشیم یا عقب بمانیم و درجا بزنیم و این همت همه مسئولان را در حوزه مدیریت شهری و دولتی می‌طلبد.

توسعه شهر کار سختی است و نیاز به تلاش دارد که دولت نقش اصلی کمک به تحقق این مهم را دارد.

سیستم قطار شهری موجب می‌شود زمان در کرمانشاه مفهوم پیدا کند و مردم برای حمل و نقل، تردد خود را تنظیم می‌کنند و این سیستم حمل و نقل در حوزه تاکسی و اتوبوس را نیز با خود هماهنگ می‌کند و نهایتا موجب توسعه و رونق سایر حوزه‌های حمل و نقل می‌شود.

این سیستم آلاینده نیست، تصادف ندارد، زمان کمتری برای طی مسیر نیاز دارد و ارزان قیمت است که در یک ساعت حجم زیادی از مسافران را جابه جا می‌کند.

باید برای این پروژه سرمایه گذار بتوان جذب کرد و این راه حل خوبی برای کمک به ساخت آن است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۲۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان