//
کدخبر: ۱۷۰۲۰۷ //

اختصاص اوراق مالی برای بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون چهار حرم متبرکه

مجلس در مصوبه‌ای مقرر کرد بخشی از اوراق مالی اسلامی ریالی شهرداری‌ها به طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری و بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون چهار حرم امام رضا، حضرت معصومه، حضرت عبدالعظیم حسین و شاهچراغ اختصاص می‌یابد.

اختصاص اوراق مالی برای بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون چهار حرم متبرکه
به گزارش فرتاک نیوز،

 نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۸، بند د تبصره ۵ این لایحه را به تصویب رساندند که براساس آن حداقل شصت‌ درصد (۶۰%) از سقف اوراق موضوع این بند (هشت هزار میلیارد تومان) به طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری و بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم حسین (ع) و حضرت احمد بن موسی (ع) اختصاص می‌یابد.

طبق این مصوبه، تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق برای اجرای طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری و بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون حرم های مطهر به نسبت پنجاه‌ درصد (۵۰%) دولت و پنجاه‌ درصد (۵۰%) شهرداری‌ها است و تضمین پنجاه‌ درصد (۵۰%) سهم دولت برعهده سازمان برنامه و بودجه کشور است.

به موجب مصوبه قبلی مجلس در بخش درآمدی این بند اجازه داده می‌شود شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها تا سقف هشت هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی منتشر کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۲۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان