//
کدخبر: ۱۸۸۰۴۶ //

آیت‌الله سبحانی:حضرت خدیجه(س) همه هستی خود را برای نشر اسلام فدا کرد

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اقدامات حضرت خدیجه (س) در ترویج معارف دینی گفت: این بانوی پرهیزگار از طایفه بزرگ قریش بود که بسیار ثروتمند بود و همه هستی خود را فدا کرد و به نشر اسلام پرداخت.

آیت‌الله سبحانی:حضرت خدیجه(س) همه هستی خود را برای نشر اسلام فدا کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان شامگاه پنج‌شنبه در ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی که در بیت این مفسر بزرگ قرآن کریم برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سال روز رحلت حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) اولین زنی بود که به رسالت ایمان آورد.

وی افزود: پس از حضرت خدیجه (ع)، امیرالمؤمنین (ع) به رسالت ایمان آورد البته منظور از ایمان، ایمان به رسالت بود و پیش‌ازاین ایمان به توحید وجود داشت.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اقدامات حضرت خدیجه (س) در ترویج معارف دینی تصریح کرد: این بانوی پرهیزگار از طایفه بزرگ قریش بود که بسیار ثروتمند بود و همه هستی خود را فدا کرد و به نشر اسلام پرداخت.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: حضرت خدیجه کبری (س) همه‌چیز را داد و ایمان را گرفت، 3 سال در شعب ابیطالب گرسنگی کشید و برای ترویج اسلام زحمات زیادی متحمل شد.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد:اهل حدیث اعتقاددارند که مؤمنین خداوند را در آخرت با همین چشم بدن رؤیت می‌کنند و بر همین مسئله پافشاری می‌کنند،اشعری هم در قواعد خود این مسئله را بیان کرده است.

وی بابیان اینکه اکثریت اهل حدیث معتقدند که در دنیا نمی‌توان خدا را با چشم سر دید و تنها در روز آخرت این امر امکان‌پذیر است، افزود: اخیرا فتوایی از آن‌ها دیده‌ام که بیان می‌کند که اگر کسی منکر رؤیت خداوند در روز قیامت با چشم بدن باشد، نمی‌توان پشت او نماز خواند.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: برخی بیان می‌کنند که خداوند حس ششمی را در روز قیامت به انسان می‌دهد که با آن می‌توان خداوند را رؤیت کرد که این محل بحث نیست، بلکه این گروه معتقد هستند که با چشم مادی خدا دیده می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: بر اساس آیات قرآن اینکه گروهی اعتقاددارند که خداوند در آخرت بر کرسی نشسته و ما می‌توانیم او را رؤیت کنیم، از اندیشه یهودیت نشئت گرفته است.

آیت‌الله سبحانی با تأکید بر اینکه تنها قرآن است که بی‌نیاز از اصلاح است، خاطرنشان کرد: ما به کتاب حدیث بخاری احترام می‌گذاریم، برخی از آیات و روایات این کتاب صحیح و موردتایید است اما این بدین معنا نیست که این کتاب نیاز به چکش‌کاری ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۰۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان