//
کدخبر: ۱۷۰۲۵۸ //

آیت الله سبحانی: اسلام دنبال علمی است که برای بشر سعادت آفرین باشد

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: غرب به دنبال علم است اما علم نه برای سعادت بلکه برای عیش و نوش و قدرت طلبی در حالی که اسلام دنبال علمی است که برای بشر سعادت آفرین باشد.

آیت الله سبحانی: اسلام دنبال علمی است که برای بشر سعادت آفرین باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله العظمی جعفر سبحانی شامگاه دوشنبه در مراسم رونمایی از تازه‌های نشر گلشن ابرار که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: اهمیت علم و  دانش برای همگان روشن است.

وی افزود: علم و دانش آنقدر دارای اهمیت است که در قرآن کریم حدود ۷۸۰ مرتبه به علم و مشتقات آن پرداخته شده است.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: خداوند در قرآن کریم مقام و مرتبه دو گروه را بالا می‌برد یکی افراد با ایمان و دیگری عالم، البته علمی که در اسلام مطرح است علمی است که مایه کمال انسان باشد.

وی با بیان اینکه علمی که جنبه تخریب دارد در اسلام مطلوب نیست، گفت: غرب به دنبال علم است اما علم نه برای سعادت بلکه برای عیش و نوش، قدرت طلبی و زورگویی در حالی که اسلام دنبال علمی است که برای بشر سعادت آفرین باشد.

آیت الله سبحانی بیان کرد: علم و ایمان در کنار هم باید باشد بنابراین کسانی که بمب اتم می‌سازند این علم تخریبی است و مورد نظر اسلام نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه علمای ما با قلم‌هایشان موجب حفظ اسلام شدند، افزود: با وجود آثار فراوان اما هنوز آن گونه که باید جهان شیعه را نشناخته است.

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: لازم است تا علما و ریشه‌های خود را به جوامع معرفی کنیم تا بدانند شیعه همان اسلام و اسلام همان شیعه است؛ شیعه در حقیقت اسلام تحریف نشده است.

وی گفت: گلشن ابرار اثر ارزشمندی برای معرفی شیعه است لذا از دست اندرکاران این آثار قدردانی می‌کنیم و امیدواریم به زودی این آثار به زبان عربی نیز ترجمه شود.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه شیعه آثار فراوان با ارزشی دارد که باید به جهان معرفی شوند، افزود: علمای شیعه و آثار آنها باید معرفی شوند گرچه علمایی هم وجود داشتند که گمنام ماندند مثلا در زمان مرحوم علامه حلی در حله ۴۰۰ مجتهد وجود داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۲۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان