//
کدخبر: ۱۸۵۹۲۷ //

۴ محور ارتباطی نهاوند در ردیف اعتبار ملی قرار گرفت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: چهار پروژه محور ارتباطی نهاوند در ردیف اعتبار ملی قرار گرفته‌ است که همین امر روند اجرای این پروژه‌ها را سرعت می‌بخشد.

۴ محور ارتباطی نهاوند در ردیف اعتبار ملی قرار گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

خیرالله خادمی عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های فعال حوزه راه و شهرسازی شهرستان نهاوند، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده چهار محور نهاوند به آورزمان و ملایر و محور نهاوند به سمت فیروزان، کنگاور و کرمانشاه دارای ردیف اعتبار ملی شد.

وی تصریح کرد: محور نهاوند به آورزمان و ملایر در سال‌های گذشته ردیف اعتباری نداشت و روند پیشرفت آن به کندی صورت می‌گرفت اما با پیگیری‌های انجام شده این محور و سه محور ارتباطی دیگر نهاوند در ردیف اعتبار ملی قرار گرفتند.

خادمی افزود: در حال حاضر این محورها دارای اعتبار پایدار هستند و همین امر باعث تسریع در روند عملیات اجرایی این پروژه‌ها خواهد شد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از این محورهای ارتباطی باشیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در شهرستان نهاوند پروژه‌های راه‌سازی در حال فعالیت هستند که مهم‌ترین آن‌ها محور شرقی- غربی جنوب همدان از سمت اراک به ملایر، نهاوند و کرمانشاه محسوب می‌شود که مرکز کشور را به غرب متصل می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: احداث این محورها و افزایش ظرفیت ترافیکی آن‌ها ضمن کاهش حوادث جاده‌ای، زمینه توسعه اقتصادی منطقه را فراهم خواهد کرد و با شرایط ترافیکی و حمل‌و نقلی مناسب سرمایه‌گذاران را جذب می‌کند.

خادمی با اشاره به پروژه اتصال شهرستان نهاوند به شبکه ریلی غرب کشور، گفت: اتصال شهرستان نهاوند به شبکه ریلی غرب کشور پروژه مهمی است که در آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

وی تاکید کرد: اتصال شهرستان نهاوند به شبکه ریلی غرب کشور از طریق خط آنتنی به طول 22 کیلومتر است که در حال حاضر مناقصه آن برگزار شده و قرارداد آن نیز منعقد شده است.

خادمی اظهار داشت: اتصال چهار استان کشور از جمله همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی و بهره‌مند شدن چند شهرستان این استان‌ها از مسیر ارتباطی ایمن از مهم‌ترین اقدامات دولت در حوزه راه است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در بخش ریلی نیز سه هزار و 300 کیلومتر مسیر در کشور در دست اجرا داریم و در حال برنامه‌ریزی ‌برای تبدیل هفت هزار و 800 کیلومتر راه به بزرگ‌راه در کشور هستند.

خادمی افزود: آزادراه‌های کشور شاهراه‌های اقتصادی محسوب می‌شوند و سالانه یک هزار و 500 کیلومتر بزرگ‌راه در کشور به بهره‌براری می‌رسد و به مردم تحویل داده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: همچنین در حال حاضر یک هزار و 160 کیلومتر مسیر آزادراهی در حال اجرا داریم که امیدواریم در سال جاری 300 کیلومتر از آن به بهره‌برداری برسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۹۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان