//
کدخبر: ۱۷۸۹۹۲ //

وزیر راه و شهرسازی: هیچ توجیهی در خصوص وجود روستاهای بدون جاده دسترسی پذیرفته نیست

وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ توجیهی وجود ندارد که روستاهایی در کشور وجود داشته باشند که راه دسترسی آن‌ها هنوز دچار مشکل باشد.

وزیر راه و شهرسازی:
هیچ توجیهی در خصوص وجود روستاهای بدون جاده دسترسی پذیرفته نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد اسلامی عصر امروز در شواری مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: باید مراقب باشیم در بحران‌هایی همچون موج‌های بارشی اخیر غافلگیر نشویم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دغدغه اول در سیل استان گلستان حفظ جان مردم بود و سپس تصمیم‌گیری سریع درخصوص جبران خسارت‌های وارده، عنوان کرد: خشکسالی‌ها، تشنگی زمین و پوک شدن خاک موجب شد تا آبشستگی، ریزش و رانش زیادی داشته باشیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: بحث انسدادها و ساخت و سازهایی که در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارند اوضاع را در زمان سیل یا بارش بحرانی‌تر می‌کند لذا با همکاری قوه قضاییه نباید اجازه داد این ساخت و سازهای غیرمجاز مجددا احداث و موارد موجود نیز به جاهای امن منتقل شوند.

وی اضافه کرد: مواردی که از سوی نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خصوص دهستان موگویی مطرح شد در دستور کار قرار می‌گیرد.

اسلامی تصریح کرد: باید پیرامون روستاهایی که ساخت و سازهای ناپایدار دارند و در زمین‌های مستعد لغزندگی قرار دارند اقدام شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 50 درصد روستاهای چهارمحال و بختیاری مقاوم‌سازی شده که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این میزان سرعت داده می‌شود، گفت: اگرچه منابع مالی محدود است اما هیچ توجیهی وجود ندارد که روستاهایی در کشور وجود داشته باشند که راه دسترسی آن‌ها هنوز دچار مشکل باشد.

وی با بیان اینکه مطالعات اکثر پروژه‌های راه‌سازی چهارمحال و بختیاری انجام شده است، افزود: راه‌آهن این استان ازجمله طرح‌های کلیدی و ترانزیتی کشور محسوب می‌شود که از بنادر امام خمینی (ره) و خرمشهر امکان جابه‌جایی بار را فراهم می‌کند به همین دلیل به دنبال اجرای آن هستیم.

اسلامی تاکید کرد: افزایش پروازهای فرودگاه شهرکرد به حق است بنابراین هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود تا بتوان سهم پروازهای این فرودگاه را افزایش داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۹۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان