//
کدخبر: ۱۸۳۲۵۰ //

وزیر راه و شهرسازی: عامل انسانی از مهم ترین عوامل بروز تصادفات در کشور است

وزیر راه و شهرسازی گفت: عامل انسانی از مهم ترین عوامل بروز تصادفات در کشور است.

وزیر راه و شهرسازی: عامل انسانی از مهم ترین عوامل بروز تصادفات در کشور است
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدرضا اسلامی بعد از ظهر شنبه در همایش ایمنی ترافیک طی سخنانی گفت: ایمنی حمل و نقل به طور ویژه در دستور کار وزارت راه قرار دارد، امروز بیش از هر زمان دیگر در مسیر توسعه نیازمند ایمنی هستیم و اعتقاد شخصی بنده است، که ایمنی یکی از جلوه‌های توسعه یافتگی است.

وی با بیان این که امروز کشور ما در یک برهه تاریخی قرار دارد، گفت: در این برهه فرهنگ سازی و معرفی آثار موفق در پیشبرد ایمنی مؤثر است، باید فرهنگ تبعیت از ضوابط را ترویج دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در بحث حمل و نقل جاده‌ای حتماً باید به هندسه و طراحی راه اهمیت دهیم و ضوابط را رعایت داده و به حداکثر برسانیم و ایمن نگاه داشتن راه و نیز خودروها را مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: اگر عامل انسانی نیز ضوابط و مقررات را رعایت کند، بخش زیادی از حوادث کاهش می‌یابد و در این راستا باید هم در حمل و نقل عمومی و هم خصوصی آموزش را مورد توجه قرار دهیم و استمرار آموزش برای رانندگان نیز مهم است، باید اطمینان حاصل کنیم، که مقررات رعایت می‌شود.

اسلامی ضمن تقدیزر از جمعیت ایمنی راه‌ها گفت: باید برای اصلاح فرهنگ رانندگی تلاش کنیم، در سال ۹۷ نقاط پرحادثه شناسایی شد و اصلاح آنها در دستور کار قرار گرفت، اما مشاهده می‌شود، که همچنان تصادفات در جاده‌ها وجود دارد و این به دلیل عدم رعایت قوانین رانندگی است.

وی ادامه داد: قبلاً در یک مسیر بیان می‌شد، که تصادفات به دلیل دوطرفه بودن و یا عدم کشش جاده برای حجم ترافیک است، اما امروز می‌بینیم، که در جاده‌های ۴ خطه و یک طرفه و آزادراه‌ها همچنان تصادفات رخ می‌دهد، که این امر به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات است، که اهمیت آموزش و فرهنگ سازی رانندگی را نشان می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۲۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان