//
کدخبر: ۱۸۵۶۶۶ //

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱.۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل تعاون کار و رفان اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه ۳۰۰ فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار در سال گذشته ایجاد شده است، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان از ۴۱.۴ به ۴۲.۶ افزایش یافته است.

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱.۶ درصد افزایش یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدرضا یوسفی امروز در نخستین کارگروه اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اینکه سیاست‌های انجام گرفته در سال قبل سبب شد سهمی از اشتغال ایجاد شده به زنان سرپرست خانوار اختصاص یابد، اظهار داشت: افرادی که مددجوی دستگاه‌های حمایتی بودند و نقص عضو داشتند از این اشتغال ایجاد شده استفاده کردند.

وی افزود: وارد شدن زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست به حوزه اشتغال سبب شد تا از دو جنبه افزایش نرخ رشد اقتصادی بانوان حائز اهمیت باشد و 300 فرصت شغلی به زنان سرپرست خانوار اختصاص یابد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: افزایش مشارکت زنان در امور اقتصادی در سال جاری فراهم شده است که سبب شده نرخ مشارکت اقتصادی در استان از 41.4 به 42.6 افزایش یابد.

وی افزود: تعداد بیشتری از نیروی انسانی در سال گذشته وارد بازار کار شده است و سبب کاهش نرخ بیکاری از 10.3 به 8.5 درصد شده است و در این میان سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز نقش اساسی در ایجاد اشتغال داشته است.

رئیس توسعه شبکه بانکی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در بحث منابع مالی واحدهای تولیدی بزرگ از ظرفیت‌های مغفول مانده استان است که متمرکز در زنجان نیست، گفت: گردش مالی واحدهای تولید کننده بزرگ در استان‌های دیگر متمرکز است.

وی افزود: این امر بانک‌های استان را در جهت تامین منابع مالی واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه ساخته و منابع مالی استان را در آینده دست به عصا خواهد کرد، اگر پرونده مالیاتی واحدهای بزرگ به استان منتقل شوند بسیار تاثیرگذار در اقتصاد استان خواهد بود.

محمدی‌دوست گفت: بیشتر منابع مالی در مرکز متمرکز هست و مقدار بسیار ناچیزی برای هزینه های جاری واحدهای بزرگ در استان متمرکز شده است و باید کمک شود که شرکت‌های بزرگ منابع مالی را در استان متمرکز کنند زیرا اثرات مثبت و قابل چشمگیری را از لحاظ مالی در زنجان خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در این جلسه با بیان اینکه بودجه سال 98 با توجه به افزایش تحریم‌ها پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: نباید فراموش کرد که به جز تحریم‌ها کشور دچار مشکلات ساختاری است که در حدود پنج تا هفت دهه است که این اشکالات موجود است.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم اشکالات ساختاری را برطرف کنیم، افزود: طبیعتا مقابله با تحریم نیازمند ساختار مناسب با ریشه علمی، محکم و توانمند است.

به گفته شهرام طهماسبی رویکرد اصلاح ساختاری در سال گذشته بعدی را ایجاد کرده است و بهبود ایجاد شده است البته فشار تحریم‌ها مانع از اصلاحات لازم شده که امید است با اتکا به علم، دانش تا جایی که امکان دارد استان را از مشکلات پیش رو خارج کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خاطر نشان کرد: در بودجه پیش بینی شده تلاش شده که با اهداف اقتصاد مقاومتی سازگار باشد و حوزه‌ای که تولید و اشتغال بتواند پایداری داشته باشد سبب کاهش نرخ بیکاری و تورم خواهد شد.

وی اظهار داشت: مهمترین جهت‌گیری‌ها که در بودجه سال 98 وجود دارد و با اهداف اقتصاد مقاومتی هم‌سو و شامل چند محور است از جمله حمایت از معیشت مردم در چارچوب عدالت اجتماعی، حمایت از تولید و اشتغال، حمایت از صادرات، حمایت از تولیدات دانش بنیان، افزایش پایداری بودجه در مقابل تحریم‌ها و افزایش شفافیت بودجه است.

به گفته وی بحث اشتغال و رونق تولید در دو حوزه اصلی کشاورزی و صنعت که بیشتر مورد توجه است و سیاست‌های سال گذشته نیز متناظر با مولفه‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده، در بخش دانش بنیان کردن نظام اقتصاد استان و توجه به موضوعات آمایش سرزمین است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۶۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان