//
کدخبر: ۱۸۴۴۴۷ //

اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده در ٢٣ استان

معاون جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان از اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانواده مبتنی بر بهره‌مندی از الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با رویکرد ایجاد اشتغال شش هزار زن در ٢٣ استان کشور توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد.

اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده در ٢٣ استان
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدصادق بیجندی امروز (پنجشنبه ١٢ اردیبهشت) با بیان اینکه این طرح تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا خواهد شد، گفت: مجری این طرح سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت ملی تعریف شده، خود اشتغالی زنان سرپرست خانواده و پیشگیری از ورود آنان به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانواده، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف را از جمله اهداف کیفی پیش‌بینی شده در این طرح برشمرد.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق را مورد تاکید قرار داد و گفت: به دنبال تطابق الگوی توسعه مشاغل خانگی، مداخله توسعه‌ای، ثبت مشاغل و آمایش از طریق اتصال به بازار و توانمندسازی هستیم.

بیجندی با بیان اینکه این طرح در سه فاز شناسایی، ارزیابی و اتصال به بازار از طریق شبکه سازی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکید بر مداخلات توسعه‌ای به جای تسهیلات، استفاده از ظرفیت پارک‌ها، مراکز رشد، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد بانک اطلاعاتی از مشاوران و تسهیلگران در حوزه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد از جمله نقاط قوت این طرح است.

وی با بیان اینکه استان فارس جزو استان‌های پایلوت برای اجرای این طرح نبوده است، عنوان کرد: به دلیل فرهنگ والای مردم شیراز در سیل پنجم فروردین و برابر هماهنگی‌های انجام شده در سطح ملی، هزینه ایجاد اشتغال برای ٢٠٠ نفر در فارس بر عهده جهاددانشگاهی قرار گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۴۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان