//
کدخبر: ۱۸۴۲۸۶ //

رئیس مجلس شورای اسلامی: کارگران حافظان سنگر تولید ملی هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران به نوعی حافظان سنگر تولید ملی هستند و به همین دلیل فعالیت آنها برای کشور بسیار مهم و تأثیر گذار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی: کارگران حافظان سنگر تولید ملی هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

علی لاریجانی چهارشنبه عصر در جلسه شورای اداری خراسان رضوی در محل استانداری اظهار کرد: کارگران به نوعی حافظان سنگر تولید ملی هستند و به همین دلیل فعالیت آنها برای کشور بسیار مهم و تأثیر گذاراست.

وی افزود: شهید مطهری یکی از ارکان مهم پایداری حکومت‌ها را اقتصاد سالم می‌دانست و معتقد بود اقتصاد ثروت آفرین و استقلال اقتصادی می‌تواند این مهم را تأمین کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز خوشحالیم نشاطی در خراسان رضوی در حوزه اقتصادی شکل گرفته و آقای رزم حسینی با ابتکار خود همه بخش‌های خراسان رضوی را به توسعه ترغیب کرده است.

موضوعات حاشیه‌ای ما را غافل نکند

لاریجانی تصریح کرد: نباید موضوعات حاشیه‌ای ما را از شرایط کشور غافل کند، باید با همدلی و وحدت مشکلات را حل کرده و محور را بر توسعه کشور و استان بگذاریم و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مهم تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: باید از مزیت‌های جغرافیایی خراسان رضوی از جمله همجواری با کشورهای دیگر استفاده شده و زمینه صادرات به خارج فراهم شود و مبادلات تجاری به انجام رسد که به نفع کشور نیز خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استانداران برای بهبود وضعیت صنایع اختیاراتی دارند که می‌توانند از آنها استفاده کنند و در شرایط فعلی کشور باید ظرفیت‌های بر زمین مانده را با رفع اشکال مجدداً فعال کنیم.

لاریجانی تصریح کرد: اینکه استاندار خراسان رضوی توجه ویژه به کارآفرینی دارند خوب است زیرا با این روش می‌توانیم از یک سیستم نیمه دولتی به سمت سیستم مردمی پیش برویم تا بتوانیم توسعه را رقم بزنیم.

وی با اشاره به توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به حوزه کشاورزی گفت: در این راستا مجلس اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است که از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود و وقوع سیل در چند استان کشور نشان داد اگر در بخش آبخیزداری سرمایه گذاری کنیم به نفع کشور خواهد بود. همچنین پیگیر بیمه محصولات کشاورزی در مجلس هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به دنبال رونق تولید و کسب کار در کشور هستیم و در این راستا سال گذشته قوانینی را به تصویب رساندیم و اگر موانع قانونی در این حوزه وجود دارد به ما اعلام کنید تا بررسی شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: برای افزایش اختیارات استانداران موانع قانونی وجود دارد اما می‌توانیم با کمک وزارتخانه‌ها اختیاراتی را به استانداران تفویض کنیم تا آنها بتوانند اقدامات بیشتری را به انجام رسانند. در حوزه ممنوعیت‌های صادراتی و وارداتی نیز نظر ما بر مدت زمان ۲ سال است و دلیلی ندارد قوانین این حوزه طولانی باشد.

درخواست رئیس جمهور برای ایجاد وزارت بازرگانی

وی در ادامه با اشاره به درخواست چندین مرتبه‌ای رئیس جمهور از مجلس برای ایجاد وزارت بازرگانی گفت: اعتقاد ما بر این است که نباید به سمت واردات رفت و باید به سمت ایجاد وزارتخانه توسعه صادرات حرکت کنیم اما نظر دولت این است که ایجاد وزارت بارزگانی در شرایط فعلی کشور ضرورت دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: البته سال گذشته اقدامات اشتباهی از جمله صادرات دام زنده و پیاز داشتیم.

لاریجانی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاران خاطرنشان کرد: کارآفرینان کشور باید اطمینان داشته باشند قوه قضائیه از آنها حمایت می‌کند و نباید برخوردهایی با آنها شود که اعتبارشان زیر سوال برود.

وی در پایان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای اجرای پروژه قطار برقی مشهد- تهران گفت: صحبت‌هایی برای اجرای این پروژه با طرف‌های خارجی به انجام رسیده و در حال پیگیری موضوع هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۲۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان