//
کدخبر: ۱۸۰۵۴۹ //

وزارت کشور مستندات رد صلاحیت سومین شهردار منتخب شورای رشت را اعلام کند

در جلسه علنی شورای رشت اعضای شورای شهر رشت ضمن انتقاد از وزارت کشور به دلیل رد صلاحیت علیقلی زاده، خواستار ارائه مستندات برای رد صلاحیت سومین شهردار منتخب شورای رشت از سوی وزارت کشور شدند.

وزارت کشور مستندات رد صلاحیت سومین شهردار منتخب شورای رشت را اعلام کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت که در غیاب سید امیرحسین علوی ریاست هشتاد و هشتمین جلسه علنی عصر امروز شورا در ساختمان شورای شهر در خیابان سعدی را بر عهده داشت با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان اظهار کرد: به جوانان شهر رشت و ایران اسلامی که در تمامی شرایط امید را در جامعه زنده نگه می‌دارند افتخار می‌کنم.

رضا رسولی به تخریب خانه قدیمی هوشنگ ابتهاج اشاره کرد و گفت: متأسفانه با اتفاقاتی که رقم خورد و به‌واسطه برخی از نگاه‌های سیاسی با تمامی تلاش‌هایی که توسط شورا و شهردار رشت پیرامون حفظ این بنا انجام شد درنهایت این ساختمان تاریخی تخریب‌شده و به سهم خودم از این اتفاق متأثر هستم.

وی با بیان اینکه طی 10 ماه اخیر اتفاقات تلخی پیرامون انتخاب شهردار رشت رقم خورد افزود: شورای رشت طی سه مرحله نسبت به انتخاب شهردار اقدام کرده اما درنهایت مورد موافقت وزارت کشور قرار نگرفت و امیدواریم اتفاقات خوبی پس‌ازاین رقم بخورد.

رسولی با تأکید بر اینکه در تلاشیم تا پایان هفته بهترین تصمیم را درباره انتخاب شهردار رشت بگیریم بیان کرد: یقیناً این مهم جزو وظایف شورا بوده و باید دراین‌باره هر چه سریع‌تر تصمیم‌گیری کنیم.

سکوت اعضای شورا موجب افزایش فشارها شده است

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سکوت اعضای شورا موجب افزایش فشارها شده است اظهار کرد: متأسفانه کار به‌جایی رسیده که اگر مرغ خانه فردی بمیرد می‌گویند چون شهردار نداریم این اتفاق رقم خورده و ناجوانمردی‌ها و هجمه‌ها علیه شورا روزبه‌روز در حال افزایش است.

اسماعیل حاجی پور با تأکید بر اینکه وزارت کشور باید مستندات خود را درباره رد صلاحیت علیقلی زاده مطرح کند افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران آموختیم که حفظ آبروی افراد بسیار مهم است و متأسفانه فضا به سمتی رفته که هر اتفاق بدی در شهر رقم می‌خورد به گردن شورا و شهرداری می‌اندازند.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری سربار دولت و دستگاه سیاسی نیست تصریح کرد: شورا و شهرداری رشت حقوق و مزایای بالغ‌بر چهار هزار نفر پرسنل را پرداخت کرده و این در حالی است که حتی برای ارزش‌افزوده که حق شهرداری است بازی به راه می‌اندازند.

حاجی پور با اشاره به اینکه از سخنگوی شورا انتظار داریم در پاسخ به بی‌اخلاقی‌ها علیه شورا ورود کند بیان کرد: برخی‌ها تمایل دارند که آرامش شورا و شهرداری را بر هم بزنند و انتظار داریم که همه به رعایت اخلاق پایبند بوده و برای دریافت رأی در انتخابات مجلس، شورا و شهرداری را به‌ناحق زیر سؤال نبرند.

وی به اجرای تبصره سه و افزایش هزینه آب‌بهای مشترکین رشت اشاره کرد و گفت: سازمان آبفا اعلام کرده بود که قرار است مبالغ جمع‌آوری‌شده از محل این تبصره برای پروژه‌های آب و فاضلاب رشت هزینه شود اما متأسفانه دراین‌باره شفافیت وجود ندارد و پیشنهاد می‌کنم اعضای شورا در این جلسه با ادامه این اقدام مخالفت خود را اعلام کنند.

حاجی پور با تأکید بر اینکه آب و فاضلاب باید پیرامون اجرای تبصره سه گزارش بدهد افزود: این مهم باید در اسرع وقت توسط مدیرعامل آبفا انجام شود  تا حقی از شهروندان ضایع نشود.

لایحه ارسالی شهرداری رشت به شورا مبنی بر پرداخت کمک مالی به مناطق سیل‌زده کشور به مبلغ پنجاه میلیون تومان در این جلسه مطرح شد که مورد موافقت اعضای شورای شهر قرار گرفت.

راه‌اندازی اتوماسیون اداری شورای شهر رشت موضوع دیگری بود که در این جلسه بررسی شد.

لزوم ورود بازرسی شهرداری رشت به نحوه انعقاد قرارداد پروژه‌ها

حامد عبداللهی نیز با اشاره به اینکه بازرسی شهرداری رشت به نحوه انعقاد قرارداد پروژه‌های حوزه شهری ورود کند اظهار کرد: در جلسه امروز شورا موضوع رونمایی از پروژه اتوماسیون اداری شورا به مبلغ چهل‌وپنج میلیون تومان مطرح‌شده و انتظار داریم چنین قراردادهایی با شرکت‌های بومی و با شفافیت مالی منعقد شود.

فرهام زاهد عضو شورای شهر رشت نیز با انتقاد از اینکه شرکت مجری این پروژه غیربومی است اظهار کرد: انتظار می‌رفت با توجه به ظرفیت‌های خوب رشت در این حوزه از ظرفیت شرکت‌های بومی دراین‌باره استفاده می‌شد اما متأسفانه این مهم به شرکت اصفهانی واگذار شد.

دولت پیرامون سلامت برخی از مسؤولین آزمایش بگیرد که آلزایمر نداشته باشند

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه شورا و شهرداری رشت در اجرای پروژه‌های این‌چنینی از ظرفیت شرکت‌های بومی استفاده کند اظهار کرد: بنده نسبت به نادیده گرفتن ظرفیت شرکت‌های بومی در اجرای چنین پروژه‌هایی انتقاد دارم.

بهراد ذاکری با تأکید بر اینکه متأسفانه برخی از مباحثی که پیرامون شورا و شهرداری رشت مطرح است به‌واسطه برخی از عملکرد اعضای شورا است افزود: پیشنهاد می‌کنم که حتماً دولت پیرامون سلامت برخی از مسؤولین آزمایش گرفته تا به این باور برسیم که برخی آلزایمر ندارند و علت اینکه چرا مدام در حال تغییر جبهه‌هایشان پیرامون موضوع انتخاب شهردار رشت هستند مشخص شود.

وی با بیان اینکه کفایت برخی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی پیرامون موضوع بررسی صلاحیت شهردار منتخب باید بررسی شود گفت: متأسفانه تاکنون هیچ مدرک و مستنداتی پیرامون عدم احراز صلاحیت علیقلی زاده از وزارت کشور به اعضای شورای رشت ارسال نشده است.

ذاکری با اشاره به اینکه رسانه‌ها رابط اعضای شورا و شهروندان هستند بیان کرد: هیچ‌چیز پنهانی وجود ندارد و پیشنهاد می‌کنم جلسه بررسی انتخاب کاندیداهای تصدی جایگاه شهردار رشت که قرار است در انتهای جلسه امروز به‌صورت غیرعلنی برگزار شود به‌طور علنی برگزار بشود.

موضوع پنهانی از شهروندان نداریم

سید امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت نیز که در این جلسه با تأخیر حدود دو ساعت حضور پیداکرده بود اظهار کرد: موضوع پنهانی از شهروندان نداریم و فقط باهدف بررسی بیشتر افراد کاندید تصدی جایگاه شهردار رشت قرار است پس از جلسه امروز  به‌طور غیرعلنی با یکدیگر مشورت کنیم.

به گزارش فارس با پیشنهاد رئیس شورای رشت و موافقت اعضای شورای شهر جلسه آینده شورا به دوشنبه  هفته آینده موکول و زمان برگزاری انتخاب شهردار رشت در هاله‌ای از ابهام باقی ماند.

بهراد ذاکری عضو شورای رشت نیز در اعتراض به برگزاری جلسه بررسی کاندیداهای تصدی جایگاه شهردار رشت به‌طور غیرعلنی  صحن شورا را ترک کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۵۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان