//
کدخبر: ۱۷۴۳۲۶ //

استاندار مرکزی بابت تأخیر در تعیین تکلیف طرح ۵۸ متری عذرخواهی کرد

استاندار مرکزی گفت: برای اجرای پروژه خیابان ۵۸ متری اراک باید اوراق مشارکت به رقم ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری قرار گیرد و بابت تأخیر در تعیین تکلیف این طرح عذرخواهی می کنم.

استاندار مرکزی بابت تأخیر در تعیین تکلیف طرح ۵۸ متری عذرخواهی کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

سید علی آقازاده شامگاه روز شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اراک اظهار داشت: برای طرح موسوم به ۵۸ متری اراک نیاز است که مجوز خرید اوراق مشارکت به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان با مصوبه شورای شهر در اختیار شهرداری اراک، جهت فروش قرار گیرد. شورای شهر اراک اگر بتواند اوراق مشارکت را که قبلاً به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان تصویب شده به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد و بانک هم پول را در اختیار شهرداری قرار دهد، سد بزرگی از مقابل طرح ۵۸ متری اراک برداشته می‌شود.

وی افزود: در ارتباط با طرح ۵۸ متری در اسفندماه سال گذشته به مردم برای اجرای طرح در سال جاری قول دادیم و اعتراف می‌کنیم به رغم تمام تلاش‌ها و برنامه ریزی هایی که در سال جاری انجام شد، اما متأسفانه حرکتی در این خصوص انجام نشد و از شهروندان و کسانی که در محدوده این طرح قرار دارند و بلاتکلیف هستند عذرخواهی می‌کنم.

آقا زاده بیان داشت: در سال آینده به دنبال اجرای آن هستیم چرا که اجرای این پروژه مهم می‌تواند شهر اراک را نجات دهد و اگر این پروژه اجرایی شود شهر اراک دارای هویت شهری جدید می‌شود.

استاندار خاطرنشان کرد: طرح جامع شهر اراک هم در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح شد و جز یک بند آن که خیلی مسئله ساز بود، بقیه تأیید شد که آن یک بند هم قرار شد که با تشکیل کمیته فنی طی ۴۸ ساعت هم مورد اصلاح قرار بگیرد تا بتوانیم تا قبل از پایان سال آن را برای بررسی و تأیید به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور بفرستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در سه ماه اول سال آینده طرح جامع شهر را بعد از گذشت حدود ۶ سال از تدوین آن بتوانیم به سرانجام برسانیم. طرح جامع شهر اراک در حقیقت یک نقشه راه کامل برای شهر تا ۱۰ سال آینده است.

استاندار مرکزی بیان داشت: امسال سال پر کار و سختی برای شهرداری اراک بود که در همان ابتدای سال مشکلات اقتصادی همه شهرهای کشور از جمله شهرداری اراک را در برگرفت اما با این شرایط ۶۰ درصد از مصوبات شورا تحقق پیدا کرده است.

آقازاده تصریح کرد: امیدواریم با توجه به بودجه سال آینده که حدود ۴ یا ۵ درصد نسبت به امسال افزایش یافته و به میزان ۴۸۱ میلیارد تومان نهایی شده در تحقق برنامه‌های شهری به طور جدی در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

استاندار مرکزی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: نظر هر یک از اعضای شورای شهر محترم است. اما برآیند کار شورا بر اساس رأی گیری است و پس از مراحل قانونی رأی گیری همه مکلف هستیم به این رأی احترام بگذاریم و حمایت کنیم. استانداری مرکزی نیز بر همین اساس از نظرات شورا حمایت کرده است. این واقعه برای شورا و آنهایی که مخاطب شورا هستند و دستگاه‌های اجرایی استان ملاک عمل می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۳۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان