//
کدخبر: ۱۵۷۰۱۶ //

برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای شهر رشت در هفته آینده برای انتخاب شهردار

جلسه شورای شهر رشت با محوریت بررسی صلاحیت کاندیدا تصدی سمت شهرداری این شهر برگزار و اعضای از برگزاری جلسه فوق‌العاده در هفته آینده برای انتخاب شهردار خبر دادند.

برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای شهر رشت در هفته آینده برای انتخاب شهردار
به گزارش فرتاک نیوز،

عصر دوشنبه هفتادمین جلسه علنی شورای شهر رشت با حضور اعضا و با محوریت ارائه برنامه و انتخاب شهردار رشت، قطار شهری و ساماندهی دو رودخانه‌ زرجوب و گوهررود رشت در ساختمان شورای شهر برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه در یک بازه زمانی کوتاه شاهد افتتاح فاز نخست تراموا در این شهر خواهیم بود، اظهارکرد: در همین راستا مدیران شهرداری رشت به زنجان سفر کرده و از کارخانه واگن سازی در این شهر بازدید کردند.

امیرحسین علوی بر لزوم انتخاب هر چه سریعتر شهردار رشت تأکید کرد و گفت: شهر رشت بیش از ۵ ماه است که بدون شهردار مدیریت می شود که این موضوع سبب نارضایتی شهروندان شده که از آنها عذرخواهی می کنم.

بررسی نامزدهای تعرفه شده براساس دستورالعمل جدید

علوی درباره انتخاب شهردار رشت بیان کرد: در کوتاه‌ترین زمان باید شرایط نامزدهای تعرفه شده به شورای شهر رشت بررسی و سوابق باتوجه به دستورالعمل ابلاغی جدید وزارت کشور مورد ارزیابی قرار گیرد.  

وی با بیان اینکه شورا ۲ بازه زمانی سه ماهه را تاکنون به خاطر انتخاب شهردار از دست داده است، افزود: همه اعضای شورا باید براساس آیین‌نامه و دستورالعمل وزارت کشور به صورت شفاف و قاطع تصمیم‌گیری کنند.

علوی با اشاره به اینکه وزارت کشور تأخیر در انتخاب شهردار رشت را متوجه شورای شهر می داند، تأکید کرد: بنده به عنوان رئیس شورای شهر رشت با توجه به تاکیدات وزارت کشور بر اساس آئین نامه جدید از طریق واحد حقوقی صلاحیت افراد را بررسی کردم که برخی از نفرات تعرفه شده براساس دستورالعمل جدید به دلیل نداشتن شرایط از چرخه خارج شدند.

وی رسول جماعتی، رضا ساغری، رضا جمشیدی، مجتبی خدمت بین دانا، احمد رئیسی، اسدالله طهماسبی، سید مسعود موسوی، سید جواد میر حسینی، رحیم شوقی را از جمله این افراد عنوان و اظهارکرد: در این میان تنها میرحسینی، ساغری، محمدعلی ثابت قدم و جماعتی براساس قانون جدید از شرایط لازم برخوردار هستند.

افتتاح دو طرح مدیریت شهری در دهه فجر امسال

سخنگوی شورای شهر رشت در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از حضور گسترده شهروندان رشتی در سالروز حماسه ۹ دی، تصریح کرد: اقدامات خوبی از سوی مدیران مناطق مختلف شهرداری برای آمادگی در ایام دهه فجر در حال برنامه‌ریزی است.

فاطمه شیرزاد از افتتاح درمانگاه هموفیلی و پارک مسکن مهر رشت نیز در ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: همچنین برای تکمیل تصفیه خانه جنوبی شهر رشت بیش از ۲۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، که با توجه به اهمیت موضوع باید به این موضوع توجه بیشتری شود.

گفتنی است در پایان رئیس شورای شهر رشت از برگزاری جلسه فوق‌العاده برای تعیین شهردار رشت ساعت ۱۰ صبح روز شنبه هفته آتی خبر داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۰۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان