//
کدخبر: ۱۲۴۱۹۸ //
رئیس شورای شهر سرابله در گفتگو با فرتاک‌نیوز:

شهر سرابله نیازمند افزایش محدوده شهری است

در طرح هادی سرابله محدوده این شهر نزدیک به ۳۷۰ هکتار بود که باطراحی طرح جامع متاسفانه محدوده شهر به ۲۷۰هکتار کاهش پیدا کرد.

شهر سرابله نیازمند افزایش محدوده شهری است
به گزارش فرتاک نیوز،

بهزاد عربی رئیس شورای شهر سرابله گفت: در طرح جامعی که توسط کمسیون ماده پنج و در سنوات گذشته به تصویب رسید منجربه کاهش محدوده شهر سرابله گردید و این کاهش محدوده باعث جلوگیری از توسعه عمران شهری این شهر شد.

وی افزود: درصورتی که در بحث بررسی طرح‌های شهری باید نگاه به توسعه و پیشرفت شهر باشد و در طرح مصوب کلیه نیازمندی‌های شهر که احتیاج به توسعه دارد مدنظر قرار گیرد و محدوده شهر برای تامین این نیازها باید افزایش پیدا می‌کرد.

رئیس شورای شهر سرابله گفت: شهر سرابله باداشتن موقعیت مناسب از جمله املاک هموار در محدوده شهر و داشتن آب فراوان به عنوان پشتوانه مهم در تامین آب شرب برای توسعه شهری نیازمند توسعه و الحاق به محدوده املاک به طرح جامع می‌باشد.

عربی ادامه داد: باتوجه به درخواست شهروندان برای ساخت ساز شهرداری با مشکلات عدم تغیر کاربری و الحاق به محدوده مواجه هست که بارپیگیرهای لازم بتوانیم از طریق موافقت کمسیون ماده پنج استان زمین‌های مورد نیاز را به محدوده شهر الحاق کنیم.

او افزود: محدوه توسعه سرابله محدود شده استو  انتظار بر این بود مسئولین وقت حداقل محدوده شهر سرابله همان طرح هادی به میزان 370هکتار لحاظ می‌کردند نه این که با کاهش 100هکتاری در طرح جامع بدلیل جلوگیری از الحاق به محدوده امروز شاهد عقب ماندگی و موانعی درتوسعه شهری باشیم.

رئیس شورای شهر سرابله درباره مالکان بلوار فاتحان میمک اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های که با معاونت عمرانی استانداری انجام شده در صورت توافق مالکین محدوده این بلوار شهرداری آمادگی دارد تانسبت به الحاق به محدوده و تغییر کاربری املاک مذکور اقدام نماید.

عربی ادامه داد: انتظاری که از مالکین می‌رود این است اجرای این تفاهمات یک فرصت است واین فرصت بوجود امده  علاوه برتوسعه شهر ی باعث ارزش این املاک میشود ومالکین باید دراین راستا با شهرداری همکاری نمایند.

وی افزود: باتوجه به درخواست شهروندان برای ساخت ساز شهرداری با مشکلات عدم تغیر کاربری و الحاق به محدوده مواجه هست که با پیگیرهای لازم بتوانیم ازطریق موافقت کمسیون ماده ۵ استان زمین‌های مورد نیاز را به محدوده شهر الحاق کنیم.

رئیس شورای شهر سرابله گفت: در رایزنی‌های که با معاونت عمرانی انجام گرفته قرار براین شد یک گروه از کارشناسان مسکن و شهرسازی جهت بررسی وضعیت شهر سرابله به این شهر اعزام و در مورد تغییر کاربری و الحاق به محدوده و طرح توسعه شهری مطالعاتی داشته و نظرات خود را به معاونت عمرانی اعلام دارند.

عربی ادامه داد: ورودی هر شهری از نظر زیبائی و طراحی معرف ساختار آن شهر است.

وی افزود: انتظاری که از مسئولین راهداری و راه‌سازی می‌رود در بحث ورودی‌های شهر سرابله که در محدوده آن اداره قرار دادند نسبت به جمع‌آوری نخاله‌ها و خاک‌های انباشته که نمای نامناسب از ورودی‌ها به نمایش می‌گذارند اقدام نمایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۴۱۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان