//
کدخبر: ۱۷۸۴۷۶ //

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها: فرودگاه شهرهای سیلزده فقط ۲۵ ساعت غیرعملیاتی شد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در گزارشی به وزارت راه و شهرسازی، اقدام ها برای جلوگیری از ایجاد خسارت در تجهیزات کمک ناوبری و سطوح پروازی فرودگاه‎ها را تشریح کرد که بر پایه آن، فرودگاه شهرهای سیلزده فقط 25 ساعت غیرعملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها: فرودگاه شهرهای سیلزده فقط 25 ساعت غیرعملیاتی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 «سیاوش امیرمکری» در این گزارش که امروز (یکشنبه) در تارنمای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران منتشر شد، به اقدام های مربوط به سه مرحله پیشگیری، رویارویی و همچنین بازسازی و بازتوانی اشاره کرده است.
بر پایه این گزارش، فرودگاه خرم‎آباد به دلیل حجم بالا و شدت سیلاب ورودی به فرودگاه برای حفظ ایمنی پروازها از سلامت دستگاه‌های کمک ناوبری به مدت 14 ساعت و فرودگاه ایلام با وجود آمادگی برای ارائه همه سرویس‎ها، فقط به دلیل قطع همه خطوط ارتباطی آن استان با کشور (فیبرنوری) به مدت 11 ساعت غیرعملیاتی شده بود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در این گزارش به ابلاغ دستورالعمل فرودگاه‎های معین در سال 97، ارسال اخطار‎های هواشناسی به فرودگاه‎ها برای آمادگی هرچه بیشتر، پیش بینی استقرار نیروهای انسانی، تجهیزات مکانیکی و فنی در فرودگاه‎های مورد نظر در روزهای نوروز برای رویارویی با بحران های احتمالی و احداث کانال های انحراف آب، لایروبی و پاکسازی همه مسیل‎های ورودی به فرودگاه‎ها و داخل آنها در مرحله پیشگیری اشاره کرد.

** مرحله رویارویی با سیل
بر پایه این گزارش در مرحله رویارویی با سیل می توان به اقدام هایی مانند لغو مرخصی‎های همه مدیران و افراد کلیدی فرودگاه‎ها و همکاری با سازمان‎ها و نهادهای لشکری و کشوری امداد و نجات برای تسهیل در انتقال نیرو، اقلام امدادی و هماهنگی برای پرواز پرنده‎های امداد و نجات اعم از هواپیما، بالگرد و پهباد اشاره کرد.
ارائه خدمات ناوبری هوایی و هماهنگی و هندلینگ همه پروازهای غیربرنامه‎ای و امدادی ملی و بین‎المللی، اعزام نیروهای تخصصی و تجهیزات مورد نیاز در حوزه اداره های کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، کنترل ترافیک هوایی، تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی و ارتباطات ناوبری هوایی از فرودگاه‎های معین (مهرآباد، اراک و غیره) به فرودگاه‎های درگیر با بحران از جمله گرگان، خرم‎آباد، ساری و غیره بخش دیگری از اقدامات در زمان بحران بود.
برای نمونه با وجود اینکه 38 هکتار از فرودگاه گرگان به زیر آب رفت این فرودگاه میزبان 981 پرواز امدادرسان بالگرد، سه پرواز باری برای انتقال لایروب نیروی دریایی، 22 پرواز ویژه و 158 پرواز برنامه‎ای بود. 
در فرودگاه ایلام 80 پرواز برنامه‎ای و یک پرواز باری حامل کمک‎های مردمی و 2 پرواز ویژه و 136 پرواز بالگرد برای امداد نجات صورت گرفت. 
همچنین در فرودگاه کرمانشاه 58 پرواز برنامه و غیره برنامه‎ای، در فرودگاه یاسوج چهار پرواز برنامه‎ای و 42 پرواز بالگردهای امداد و نجات و در فرودگاه خرم‌آباد 517 پرواز برنامه‎ای و غیربرنامه‎ای و بالگرد امداد و نجات انجام شد.

** بازسازی و بازتوانی 
در بخش بازسازی و بازتوانی این گزارش اعلام شده است برای تعیین خسارت وارد شده به فرودگاه‌های کشور در سیل اخیر به بررسی جامع و برآورد دقیق نیاز است.
بررسی و برنامه ریزی برای اقدامات پیشگیرانه بعدی از جمله احداث کانال‎های انحراف آب، زه‎کشی، ایجاد مسیرهای دسترسی و غیره نیز در برنامه های شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران قرار دارد.
به گزارش ایرنا، بارندگی های شدید و سیل از بیست و هشتم اسفندماه گذشته آغاز شد و همه استان های کشور را درگیر کرد.
استان های گلستان، مازندران، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط اضطراری قرار گرفتند.
جاده های میان شهری در این نواحی بسته و بسیاری از خانه ها در شهرها و روستاها ویران شد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۴۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان