//
کدخبر: ۱۷۷۰۲۸ //
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان:

۵۵۰میلیارد خسارت سیل به راههای لرستان/جزئیات راههای روستایی مسدود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از ۵۵۰ میلیارد تومان خسارت به راههای استان خبر داد.

۵۵۰میلیارد خسارت سیل به راههای لرستان/جزئیات راههای روستایی مسدود
به گزارش فرتاک نیوز،

عباس شرفی در جلسه شورای مدیریت بحران استان لرستان اظهار داشت: سال ۹۷ سال پر کاری برای راهداری بود، بارندگی‌های ابتدای سال ۹۸ باعث طغیان رودخانه‌ها و خسارت فوق العاده به راه‌های لرستان شد. ۲۰۰ کیلومتر از جسم راه، ۵۷ دستگاه پل، دو کیلومتر راه حائل و ۲۵۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه دچار حادثه شد.

وی ادامه داد: در بخش نگهداری ۲۰۰ میلیارد و در بخش زیرساخت ۳۵۰ میلیارد خسارت داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: محور خرم آباد به چگنی و پلدختر بیشترین خسارت را دید و ۶۵ کیلومتر آن تخریب شده است.

شرفی یادآور شد: پیشنهاد ما این است که چون در حال حاضر در حال احداث باند دوم در این محور هستیم، در بخشی از محور ۵ کیلومتر تونل احداث کنیم و ۵ پل با دهانه ۲۰ متر و واریانت به طول ۱۰ کیلومتر زده شود.

شرفی ادامه داد: با امکانات خودمان عبور و مرور را برقرار می‌کنیم، ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد هزینه دارد اما در عوض یک راه استاندارد و دائمی برای این محور خواهیم داشت.

وی افزود: الان راه دسترسی تردد مردم را برقرار کرده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در سیل گذشته ۲۷۰ روستا راه ارتباطی قطع شد، تا امروز نزدیک ۲۳۰ روستا را بازگشایی کرده‌ایم و ۴۰ روستا مانده است. رانش‌های شدید در این روستاها داریم.

شرفی ادامه داد: راه‌های روستایی ۱۳۷ روستا در الیگودرز مسدود بود که تاکنون ۹۰ روستا را بازگشایی کرده‌ایم، در گردنه گله بادوش ارتفاع برف بالای ۴ متر است و کار برای بازگشایی آن سخت است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۰۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان