//
کدخبر: ۱۷۷۰۲۶ //
به میزبانی دانشگاه تبریز؛

اجلاس روسای دانشگاه‌های ترکیه در تبریز برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه تبریز از برگزاری اجلاس رؤسای دانشگاه‌های ترکیه به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

اجلاس روسای دانشگاه‌های ترکیه در تبریز برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

میررضا مجیدی با اشاره به ظرفیت دانشگاه‌های کشور ایران و ترکیه در تولید علم و فناوری، ابراز داشت: برگزاری این اجلاس و در کنار آن برگزاری نمایشگاه برای معرفی این پتانسیل‌ها و فراهم آوردن فرصتی جهت مذاکرات دوطرفه جهت گسترش همکاری‌های علمی ضروری و سودمند است.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به زمان برگزاری این اجلاس خاطرنشان کرد: این اجلاس روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین امسال برگزار خواهد شد و بیش از ۱۵ تن از رؤسای دانشگاه‌های ترکیه به همراه معاونان خود و رئیس اتحادیه، پروفسور رمضان کورکماز در جلسه بررسی نحوه همکاری‌ها حضور خواهند داشت.

وی درخصوص اهداف و برنامه‌های برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، شناساندن توانمندی‌های دانشگاه‌های فعال عضو اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز در کشور ترکیه جهت گسترش همکاری‌های علمی آموزشی و برنامه تبادلات استاد و دانشجو است.

مجیدی در ادامه با تشریح سیاست راهبردی دانشگاه تبریز جهت حضور در عرصه‌های علمی بین المللی اظهار داشت: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از اعضای اصلی این اتحادیه به عنوان رئیس کارگروه همکاری‌های علمی ایران و ترکیه با تمام توان و امکانات برای معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های علمی، آموزشی و فرهنگی کشور و ایجاد فرصت به منظور گفتگوها در راستای گسترش تعاملات علمی و فرهنگی در برپایی نمایشگاه و حضور رؤسای دانشگاه‌های ترکیه به ایفای نقش خواهد پرداخت.

رئیس دانشگاه تبریز در پایان خاطرنشان کرد: اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز ۱۶۴ عضو از سراسر منطقه قفقاز دارد و دانشگاه تبریز یکی از اعضای اصلی آن است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان