//
کدخبر: ۱۷۶۱۳۵ //

خسارت ۳۷۰۰ میلیاردی "سیل" در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه میزان خسارت ناشی از سیل اخیر در استان را 376 میلیارد تومان برآورد کرد.

خسارت 3700 میلیاردی "سیل" در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

جلیل بالایی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی در جو استان گفت: متاسفانه بارش های این سامانه به حدی بود که موجب جاری شدن سیل در برخی نقاط استان شد که خسارت هایی را نیز به همراه داشت.

وی افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته سیل اخیر حدود ۳۷۶ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت ها و بخش های مختلف از جمله کشاورزی استان وارد کرده است.

بالایی تصریح کرد: طبق برآورد دیگر چنانچه بخواهیم زیرساخت های عمرانی را به نحوی اصلاح کنیم که بتواند در مقابل بارش های هم وزن بارش اخیر مقاومت کرده و مجددا آسیب نبیند، نیازمند تامین اعتباری در حدود ۷۶۵ میلیارد تومان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بطور مثال جبران خسارت ناشی از ورود گل و لای به مخازن و شبکه آب شرب شهر ریجاب نیازمند تامین اعتبار 500 میلیون تومانی است، اما اگر بخواهیم موضوع کدورت و گل آلود شدن آب این شهر برای همیشه رفع شود، نیازمند نصب دستگاه تصفیه هستیم که نصب این دستگاه هم حدود پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. یا مثلا بسیاری از پل های خسارت دیده در مسیر راه‌های روستایی با اعتبار محدود قابل بازسازی است، اما اگر بخواهیم یک پل با مشخصات فنی ‌که توان مقاومت در برابر حوادث طبیعی از جمله سیل داشته باشد بسازیم، نیازمند صرف اعتبار و هزینه ای چند برابری هستیم.

بالایی ابراز امیدواری کرد، با پیگیری موثر مسئولین استان و بویژه استاندار اعتبار مورد نیاز تامین و بازسازی و مقام سازی زیرساخت های آسیب دیده شروع شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۱۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان