//
کدخبر: ۱۶۷۱۲۷ //

طغیان رودخانه محلی ۴ مسیر را در جنوب سیستان و بلوچستان بست

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر طغیان رودخانه های محلی در جنوب استان چهار مسیر فرعی عصر امروز/سه شنبه/ بسته شد.

طغیان رودخانه محلی 4 مسیر را در جنوب سیستان و بلوچستان بست
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالرحمن شهنوازی با بیان اینکه تمام گشت های راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان در سطح منطقه در آماده باش کامل قرار دارند افزود: هم اینک مسیرهای دلگان - زهکلوت ، دلگان - هودیان، دلگان - ایرانشهر و بزمان - دلگان بسته است و تلاش نیروهای امدادی برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.
وی ادامه داد: تا کنون گزارشی مبنی بر خسارت در این مدت ارائه نشده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: امروز در سراسر استان شاهد بارندگی خوبی بودیم به طوری که بیشترین بارندگی به ترتیب با 55 و 42 میلی متر در فنوج و تمندان خاش گزارش شد.
رضا آزادمنش افزود: وزش باد شدید همزمان با بارندگی در زاهدان ادامه داشت به طوری که سرعت وزش باد به بیش از 76 کیلومتر برساعت رسید.
فرماندار شهرستان ایرانشهر نیز گفت: ریزش باران که از صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد موجب خوشحالی مردم بویژه کشاورزان و دامداران منطقه شده است.
نبی بخش داودی افزود: تاکنون بیش از 78 میلیمتر باران در بزمان ثبت شده است.
وی اظهار داشت: ریزش رحمت الهی در شهر ایرانشهر نیز هم‌اکنون آغاز شده است.
فرماندار ایرانشهر گفت: باتوجه به ادامه بارندگی ها و رعدوبرق و تگرگ مردم از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل های ایرانشهر به ایرندگان، ایرانشهر به ابتر، بزمان به دلگان و ایرانشهر به خیرآباد خودداری کنند.
داودی گفت: ستاد بحران در فرمانداری ایرانشهر و بخشداری بزمان تشکیل شده و ادارات مربوطه در آماده باش کامل هستند.
ریزش باران که از شب گذشته در شهرستان خاش آغاز شده و در برخی مانند از جمله تفتان به صورت برف ادامه دارد سبب شادمانی مردم این شهرستان شده است.
به گفته کارشناس هواشناسی بارندگی ها فردا نیز ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۷۱۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان