//
کدخبر: ۱۷۴۸۲۳ //
در نشست خبری اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه عنوان شد:

آغاز طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان از ۲۸ اسفند تا۱۴ فروردین

نشست خبری اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه جهت تشریح برنامه های طرح نوروزی آرامش بهاری در سال۹۸ امروز(۲۸اسفند)در سالن جلسات اداره اوقاف برگزار شد.

آغاز طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان  از ۲۸ اسفند تا۱۴ فروردین
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: ویژه برنامه آرامش بهاری از امروز ۲۸ اسفند آغاز و تا ۱۴ فروردین ۹۸ادامه خواهد داشت.

عباسیان با اشاره به شروع تعطیلات و سفر را جزیی از زندگی بشریت دانست و یکی از مقاصد گردشکری را بقاع متبرکه اعلام کرد.

مدیر کل اوقاف تصریح کرد:در ایام عید زائرین زیادی در سطح بقاع متبرکه داریم و از چند سال گذشته طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه انجام گرفته و در استان کرمانشاه در۳۵ بقعه و امامزاده در چهار سطح این ویژه برنامه را خواهیم داشت.

وی افزود:در این بقاع با امکانات فرهنگی،خدماتی و رفاهی پذیرای مسافرین نوروزی هستیم.

عباسیان اظهار کرد: در ۱۹بقعه مجموعا ۳۵مبلغ (۲۵نفر از قم و ۱۰نفر بومی)تحت عنوان خیمه های معرفت به ارائه کارهای فرهنگی می پردازند.

وی یکی از شلوغ ترین مکان ها را در زمان تحویل سال بقاع متبرکه دانست و گفت:در سال گذشته بیش از ۳۴۰هزار نفر به خیمه های معرفت مراجعه کرده اند.

وی از بازسازی بقعه های متبرکه آسیب دیده در زلزله تا بهمن ماه ۹۸خبر داد گفت: در خیمه های معرفت مباحث قرآن،عفاف و حجاب،مشاور خانواده،مشاور مذهبی،نقاشی برای کودکان و ... انجام می شود.

در ادامه این جلسه مهدی توسلی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت: سال آینده مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه به مراکز افق(اجتماعی،فرهنگی،قرآنی) تبدیل می شود.

وی افزود:در تصمیمی که اتخاذ شده باید امامزاده ها پایلوت آسیب های اجتماعی شوند و در مراکز افق هر امامزاده در منطقه خودش آسیب های اجتماعی آن منطقه را حل و فصل خواهد کرد و حضور بقاع متبرکه از اکنون بیشتر خواهد بود،وی از راه اندازی این مرکز در اوایل سال ۹۸خبر داد.

خبرنگار : طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۸۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان