//
کدخبر: ۱۵۳۳۹۳ //
مدیر کل اوقاف کرمانشاه:مصارف صدقه و زکات برای حل مشکلات مردم به وسیله خود مردم است

اگر بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم خدا هم گره از کار ما باز می کند

گردهمایی ائمه جماعات شهرستان کرمانشاه در آستان امام زاده ابراهیم (ع)طاقبستان برگزار گردید.

اگر بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم خدا هم گره از کار ما باز می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

ائمه جماعت شهرستان کرمانشاه امروز در آستان مقدس امامزاده ابراهیم طاقبستان گرد هم آمدند.

در این مراسم آیت الله عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ازفلسفه صدقه و زکات یاد کرد و افزود: دین مبین اسلام کسی را که تعلق دنیایی و مالی نداشته باشد طاهر می داند.

عباسیان افزود:مصارف صدقه و زکات برای حل مشکلات مردم به وسیله خود مردم است و این امتحان الهی است برای کسانیکه از نظر مالی غنی هستند.

مدیر کل اوقاف استان کرمانشاه گفت:پیامبر اسلام(ص) می فرماید:(در فردای قیامت خداوند متعال فقرا را دعوت می کند و به آنها می گوید من شما را خلق نکرده ام که تحقیر کنم بلکه شما آفریده شده اید تا به وسیله شما اغنیا را آزمایش کنم و در بحث شفاعت که مخصوص انبیا و اولیای الهی و شهداست هم میفرماید: فقیری  که در تنگدستی زندگی کرده و در این دنیا از فرمان الهی تبعیت نموده و نافرمانی نکرده هم در قیامت مورد توجه درگاه الهی قرار دارد و علاوه بر اینکه خودش بهشتی می شود میتواند کسی را که در دنیا به او کمک کرده شفاعت کند).

گردهمایی ائمه جماعات شهرستان کرمانشاه

عباسیان در ادامه از نقش طلاب و ائمه جماعات در کمک و یاری رساندن به فقرا یاد کرد و افزود: مساجد ما می توانند در این اوضاع بد اقتصادی برای کمک به مردم از خود مردم و جمع کردن صدقه و زکات از اغنیا به یاری محرومین و فقرا بشتابند.

مدیر کل اوقاف استان کرمانشاه در پایان سخنان خود گفت: خیلی از ما دغدغه زندگی خود را داریم و توقعمان این است که امکانات وجود ندارد اگر بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم خدا هم گره از کار ما باز می کند.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۳۳۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان