//
کدخبر: ۱۷۴۵۵۳ //

دستگاه‌های استان قم از همه ظرفیت‌های موجود برای اسکان زائران استفاده کنند

جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم برگزار شد و در این جلسه بر لزوم بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های استان برای اسکان زائران و مسافران نوروزی تاکید شد.

دستگاه‌های استان قم از همه ظرفیت‌های موجود برای اسکان زائران استفاده کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم در سالن جلسات فرماندار برگزار شد.

شاه نظری معاونت امور زائران استانداری قم در این جلسه اظهار داشت: سرویس‌های بهداشتی و نماز خانه‌های استان با مشکلات و کمبود روبه‌رو هستند.

وی افزود: میدان 72 تن نیز باکاستی روبه‌رو است و سرویس بهداشتی و نماز خانه آن نیازمند رسیدگی است، موضوع اسکان دغدغه همگان است و باید در این زمینه همه دستگان های استان وارد عمل شوند.

معاونت امور زائران استانداری قم با بیان اینکه موضوع ترافیک نیز یکی از دغدغه‌هایی است که باید برطرف شود، گفت: امسال براساس آسیب‌شناسی که انجام شد موضوع خدمت‌رسانی به زائران با قوت ادامه پیدا می‌کند.

علی اوسط خانلو مسئول اداره انتظامات و ارشاد حرم حضرت معصومه(س) نیز در این جلسه بیان کرد: در زمینه تحویل سال ورودی و خروجی زائران و بخش خواهران و برادران نیز مشخص شده است.

وی تصریح کرد: امانتداری‌های حرم حضرت معصومه (س) محدود است و نیازمند همکاری دیگر سازمان‌ها هستیم.

مسئول اداره انتظامات و ارشاد حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: در ایام عید دستفروش‌ها در میدان آستانه حضور پیدا می‌کنند که باید ساماندهی شوند.

امیر حسین پروان معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت قم در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایام نوروز بیان کرد: 31 نانوایی اطراف حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران شیفت‌های ویژه دارند و آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی تصریح کرد: قرار شده است که نانوایی‌های محدوده حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران تا ساعت 22 اقدام به پخت نان کنند، نانوایی‌های سیار نیز با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در ایام نوروز اقدام به پخت می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت قم تصریح کرد: در زمینه تأمین نان اطراف حرم مطهر و مسجد جمکران با کمبود نانویی روبه‌رو نیستیم.

رضا سیار فرماندار قم نیز در این جلسه بیان کرد: شهرداری به هیچ وجه نباید اجازه دهد در شرایطی که برف یا باران می‌بارد چادری در سطح شهر قم نصب شود، از تمام ظرفیت‌های استان برای اسکان زائران و مسافران نوروزی باید استفاده شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اسکان در مراکز مذهبی قم گفت: حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران بخش مهمی از نیاز استان به مسئله اسکان را برطرف می‌کند، با توجه به پیش‌بینی افزایش 20 درصدی مسافران نوروزی باید تمام محل‌های مسقف استان در اختیار ستاد تسهیلات قرار بگیرد.

فرماندار قم مشکل اسکان در شب نخست عید را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: از ظرفیت سالن‌های ورزشی، مساجد، حسینیه‌ها و سایر ظرفیت‌های مسقف استان برای اسکان مسافران نوروزی استفاده می‌شود، پیش‌بینی می‌شود در روزهای نخست سال جدید وضعیت جوی قم بارانی باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۵۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان