//
کدخبر: ۱۷۴۵۱۵ //
دادستان کرمانشاه در نشست خبری عنوان کرد:

بیش از ۷هزار و ۶۷ نفر از گردونه طلبکاران گلیم و گبه خارج شدند/ باکسانی که آرامش مردم را به مخاطره می اندازند برخورد قاطع می شود

داداستان کرمانشاه در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد که تعداد 7هزارو 67 نفر از گردونه خبرنگاران خارج شده اند.

بیش از 7هزار و 67 نفر از گردونه طلبکاران گلیم و گبه خارج شدند/ باکسانی که آرامش مردم را به مخاطره می اندازند برخورد قاطع می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد حسین صادقی، دادستان کرمانشاه ظهر امروز با حضور در نشست خبری، به آخرین وضعیت مالباختگان شرکت گلیم وگبه اشاره نمود و گفت: در تاریخ ۲۳ آبان ماه ۹۷ بیش از ۳۸میلیارد تومان به مالباختگان گلیم و گبه و براساس رای دادگاه به هر نفر (۳۹درصد) پرداخت شد و در مرحله دوم ۲۲ اسفند به فاصله چهار ماه بنا به دستور کمیته سران قوا (ساماندهی موسسات اعتباری غیر مجاز و منحله)مالباختگان به دو دسته تقسیم شدند؛دسته اول مالباختگانی که سرمایه اولیه آنها تا سقف ۱۰میلیون تومان بود(۷هزارو ۶۷نفر) با کسر ۳۹درصد پرداختی مرحله اول و سودی که از متهم اخذ نموده بودند مابقی طلب ۲۳میلیاردو ۸۰۰میلیون تومان جمعاً پرداخت شد و  این افراد از گردونه مالباختگان خارج شدند.

دادستان کرمانشاه در ادامه افزود: دسته دوم‌ مالباختگان بیشتر از ده میلیون تومان (۴هزارو ۵۴۷نفر)که همه مبلغ ۱۰میلیون تومان دریافت کردند (جمعا۸میلیارد تومان) و باقی مانده طلب آنها جمعا ۷۰میلیارد تومان است.

وی افزود:تلاش می کنیم در سه ماهه اول سال آینده مطالبات مرحله سوم آخرین مطالبات باشد و به طور کامل پرداخت کنیم و از کسانی که از نحوه پرداخت اعتراض دارند خواست به مراجع قضایی مراجعه کنند.

صادقی  دربخش دیگری از سخنان خود در مورد چهارشنبه آخر سال گفت: از خانواده ها توقع داریم مراقبت بیشتری از جوانان و نوجوانان داشته باشند و پرونده سال ۹۷را با خاطره ای خوش ببندیم و تاکید کرد باکسانی که آرامش مردم را به مخاطره می اندازند برخورد قاطع می شود.

دادستان کرمانشاه با اشاره به پرونده آرکا خودرو افزود:تعداد افراد ثبت نام شده برای دریافت خودرو در این پرونده ۸۷۷نفر بود که از این تعداد۳۰۴نفر خودرو خود را دریافت و بقیه بدهکار هستند.

وی تصریح کرد:باقیمانده این افراد از محل اقساط و اموال پدر متهم که فروخته و به ۱۳۳ نفر اصل سپرده تحویل داده شد و مابقی بدهکار هستند و ۴۳۴نفردر نوبت دریافت طلب خود می باشند و کیفر خواست ارسال و شخص مزبور به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و کلاهبرداری دستگیر شده است.

دادستان کرمانشاه همچنین از ۳۲فقره ارتکاب جرم با وسیله نقلیه خبر داد و افزود:در۱۱ماهه سال ۹۷تعداد ۱۱۵ باند سرقت شناسایی،دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

وی از کاهش ۱۶درصدی جرائم خشن و کاهش ۲۵درصدی،جرائم جنایی و تعداد قتل های عمدی،و کاهش ۲۲درصدی سرقت مسلحانه و کاهش ۲۳درصدی آدم ربایی و دستگیری باندهای زورگیری که روند افزایشی داشته خبر داد وگفت:با کسانی که مشهور به شرارت هستندبرخورد جدی می شود و تا زمانی که از رفتار  گذشته دست بر ندارند از عفو بهره مند  نخواهند شد.

این مقام مسئول اظهار داشت:در زمینه صیانت از منابع آب زیر زمینی در بحث مسدود یا منفک کردن و جلوگیری از اضافه برداشت ها تعداد۲۷۵حلقه چاه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون مسدود شده است وی گفت: تعداد چاه های غیر مجاز در استان  ۶هزار حلقه است که روند مقابله با آن به شتاب و همت بیشتری نیاز دارد و باید فرهنگ استفاده از کشت های کم آب بر،و استفاده از آب به میزان کمتر القا شود.

وی با اشاره به غیر قانونی بودن تعرض به منابع طبیعی،اراضی ملی و ساخت و ساز های غیر قانونی گفت:دستورالعملی در ۳۱بند مشخص شده و همه دستگاه های دولتی موظفند برابر این دستور العمل اقدام کنند.

صادقی با اشاره به ایام تعطیلات و حضور گردشگران خدماتی که به آنها ارائه می شود از کسانی که در نقاط پرتجمع خدمات رسانی می کنند خواست تا خدمات اقامتی و غذایی خود را بالا ببرند و خاطرات حضور گردشگران  را ماندگار کنند. وی افزود:دستگاه های نظارتی به کیفیت ارائه خدمات نظارت خواهند داشت.

خبرنگار : طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۵۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان