//
کدخبر: ۱۶۹۲۴۵ //

دادستان کرمانشاه : ۱۶ دسته از محکومین شامل شرایط عفونمی باشند/ عفو شده ها فرصت ایجاد شده را مغتنم بدانند

محمدحسین صادقی دادستان کرمانشاه گفت:بر اساس آمار اعلام شده تا اول اسفند ۹۷تعداد پانصد و ۵۴نفر مشمول عفو اعلام شده که ۳۷۳نفر از این محکومین شامل عفو و بقیه تخفیف مجازات می باشند.

دادستان کرمانشاه : 16 دسته از محکومین شامل شرایط عفونمی باشند/  عفو شده ها فرصت ایجاد شده را مغتنم بدانند
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری دادستان کرمانشاه با اصحاب رسانه در سالن جلسات داسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه با موضوع راه اندازی سامانه پذیرش الکترونیک از مراجعین دادسرا و عفو های معیاری  به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد.

محمد حسین صادقی دادستان کرمانشاه گفت:پیش از این افراد با مراجعه حضوری و پیگیری شکایات و انتخاب وکیل به دادسرا مراجعه می کردند و اکنون با راه اندازی خدمات الکترونیک قضایی این امکان فراهم شده که مردم به جای دادسرا به این دفاتر مراجعه و ارتباط سیستمی با دادسرا برقرار کنند.وکسانی  هم که در شهر دیگری مقیم هستند میتوانند با حضور در این دفاتر قضایی شکایت خود را مستقیم  به شهرستان دیگری ارسال و از رفت و آمد مکرر جلوگیری کنند.  

مدعی العموم کرمانشاه افزود:این شکایات بعد از قبول به دادسرا فرستاده می شود.

صادقی تصریح کرد:درشهر کرمانشاه ۶دفتر خدمات قضایی فعال هستند و ۲دفتر هم آماده راه اندازی می باشد که مجموعا ۸ دفتر در کرمانشاه و در شهرهای اسلام آبادغرب،سنقر، جوانرود،کنگاور،صحنه فعال است.

دادستان کرمانشاه از مردم خواست قبل از مراجعه به دفاترقضایی بامشاوره حقوقی مشورت  و با وقوف و اگاهی به دفاتر مراجعه کنند.

دادستان کرمانشاه افزود: امیدواریم در سه ماه آینده به صورت اجباری پذیرش شکایات کاملا به صورت الکترونیکی انجام شود.

 صادقی در ادامه گفت:در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بر اساس بند ۱۱از اصل ۱۱۰‌ قانون اساسی افرادی که مشمول عفو می شوند و شرایط قانونی لازم را دارند به مقام معظم رهبری پیشنهاد می شود.

وی افزود:عفو می تواند از آثار ناشی از حبس در خانواده ها جلوگیری کند و خانواده ها می توانند درروند باز اجتماعی شدن محکوم علیه تسریع ایجاد کنند و با عفومحکوم خودش را ملزم میداند که در چارچوب قانون عمل نماید.

دادستان کرمانشاه از  رشد دایره شمول عفو معیاری نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: محکومین دادگاههای عمومی و انقلاب،  سازمان قضایی نیروهای مسلح،و سازمان تعزیزات حکومتی و افرادی که دارای محکومیت قطعی تا تاریخ ۲۲اسفند ماه ۹۷باشندشامل عفو می شوند.

صادقی گفت: افرادی که عفو شامل آنها می شود را اینچنین اعلام کرد:محکومین به۶ماه حبس که به هردلیلی اجرا نشده، وباقیمانده محکومیت محکومین جرائم غیر عمدی که در زندان به سر می برند(از یک تا بیست سال )با گذراندن مدتی از حبس، مشمول عفو یا تخفیف مجازات خواهند بود.

دادستان کرمانشاه همچنین از باقیمانده حبس زنانی که سرپرستی و حضانت فرزندان را بر عهده دارند وباقیمانده محکومیت بیماران صعب العلاج، محکومان ذکور بالای ۷۰سال،و زنان بالای ۶۰سال. افرادی که محکومیت به جزای نقدی تا مبلغ ۱۰میلیون ریال که به هر علت اجرا نشده باشد وافراد جرائم غیر عمدی که در زندان به سر می برند و و باقیمانده جزای نقدی آنها تا ۷۰۰میلیون ریال است،محکومین شلاق تعزیری، را شامل عفو اعلام کرد

وی ۱۶دسته از محکومین را شامل شرایط عفو را ندانست و گفت: افرادی که بیش از دو فقره سابقه کیفری دارند،افرادی که زندانی هستند و در زمان وقوع جرم در مرخصی مرتکب جرم شده اند کسانی که شاکی خصوصی داشته باشند ومحکومینی که در محکومیت قبلی مستوجب مجازات (درجه یک تا ۳)از عفو استفاده کرده باشند.وی همچنین قاچاقچیان مسلح یا عمده مواد مخدر،قاچاقچیان اسلحه و مهمات،افراد با جرائم امنیتی، و محکومین جرائم ادم ربایی،اسید پاشی، تجاوز به عنف،سرقت مسلحانه،و افرادی که مراکز فساد و فحشا دایر کرده اند راشامل عفو ندانست.

دادستان کرمانشاه به محکومینی که شامل عفو شده اند توصیه کرد فرصت ایجاد شده را مغتنم بدانند و برای جبران مافات در رفتار گذشته،و تلاش برای زندگی منطبق با قانون و رعایت موازین قانونی با تلاش خود زمینه ارتکاب جرم را فراهم نکنند و به خانواده های زندانیان هم توصیه کرد،نظارت بیشتری بر آنها داشته باشند تا این رفتارها تکرار نشود و افزود:تمام زندانیان معفو شده تحت نظارت و رصد دستگاه قضا می باشند.

مدعی العموم کرمانشاه در مورد پرونده گلیم و گبه نیز گفت:برای پرداخت مرحله جدیدتلاش می کنیم و اگر تا پایان سال موجبات آن فراهم شود مرحله دوم پرداخت به مالباختگان را انجام خواهیم داد.

محمد حسین صادقی در مورد کلاهبرداری های بانکی هم به مردم توصیه کرد که :در هنگام خرید کارت خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند و رمز خود را افشا نکنند و اگر فعالیت بانکی دارند رمزهای بانکی خود را تغییر دهند و بنابر پیشنهاد بانک مرکزی حتی المقدور از رمزهای یکبار مصرف استفاده نمایند.

ودر مورد کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر(کپی از کارت بانکی) که چند وقت پیش اتفاق افتاده بود گفت:خوشبختانه کلاهبرداران در این مورد دستگیر شده اند و مبالغ کسر شده از۹۰ نفر مالباخته به آنها داده می شود.  

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۲۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان