//
کدخبر: ۱۱۸۶۹۸ //
دادستان کرمانشاه:

دستگاه قضا آماده واریز وجوه به حساب مالباختگان پرونده گلیم و گبه است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: بررسی های نهایی را برای واریز وجوه به حساب مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان انجام داده ایم و پس از قطعی شدن حکم متهم این پرونده، تلاش ها برای اعاده وجوه باقی مانده آغاز شد و در حال حاضر نیز دستگاه قضا آماده واریز وجوه به حساب مالباختگان است.

دستگاه قضا آماده واریز وجوه به حساب مالباختگان پرونده گلیم و گبه است
به گزارش فرتاک نیوز،
محمدحسین صادقی در نشستی خبری که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، درخصوص آخرین وضعیت پرونده گلیم وگبه کرمانشاهان، اظهارکرد: پس ازقطعی شدن حکم متهم این پرونده، تلاش ها برای اعاده وجوه باقی مانده آغاز شد و در حال حاضر نیز دستگاه قضا آماده واریز وجوه به حساب مالباختگان است. 

وی اضافه کرد: کار بانکی و بررسی نهایی جهت واریز وجوه به حساب مالباختگان انجام شده و اینکه این واریز به حساب هرمالباخته چه میزان و چه زمانی باشد، بزودی درخصوص آن تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

به گفته صادقی وجوه جمع آوری شده در حساب شخص یا دستگاه خاصی نیست، بلکه در یک حساب سودده واریز شده و سودی که به آن اضافه می شود به اصل سرمایه مردم بازمی گردد. 

دادستان کرمانشاه درادامه به موضوع قتل عادل کرمی عضو تیم ملی سرکل کبدی ایران اشاره کرد و گفت: پس از اعلام خبر قتل این ورزشکار کرمانشاهی، موضوع را شخصا پیگیری کردم و دستگاه قضایی نیز رسیدگی جدی و قاطعی در پرونده این قتل خواهد داشت.

وی تصریح  کرد: از آنجایی که این قتل از نوع قتل های هیجانی بوده باید تلاش کنیم تا آستانه تحمل جامعه را بالا ببریم، بطوریکه اگر مردم مطالبه ای دارند آن را از طریق گفت و گو حل کنند، در غیراینصورت از مجاری قانونی وارد عمل شوند، چرا که اینگونه اقدامات توجیهی ندارد. 

صادقی تاکید کرد: از سوی دیگر قابلیت گفت و گو و مهارت کلامی درمیان جامعه ما ضعیف بوده و بزرگترها نیز همانند سابق مداخله به هنگامی در اختلافات نمی‌کنند. 

وی همچنین به پرونده قتل سال گذشته آرامستان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: دادگاه این پرونده پس از دستگیری همه متهمین و مرتبطین بزودی تشکیل خواهد شد. درخواست داده ایم که دستگاه قضایی جلسه رسیدگی به پرونده این جنایت را بصورت علنی برگزار کند. 

دادستان کرمانشاه در ادامه به موضوع حضور خبرنگاران درجلسات دادگاه پرداخت و گفت: طبق قانون جلساتی که علنی نیست حضور اصحاب رسانه در آن ممنوع است و درجلساتی نیز که علنی‌ باشد خبرنگاران نمی توانند محتوای مذاکراتِ در دادگاه را منتشر کنند. 

وی همچنین با اشاره به آغاز رسیدگی به پرونده تخلفات کمیسیون ماده 100 شهرداری کرمانشاه عنوان کرد: علت تاخیر بوجود آمده در روند رسیدگی به این پرونده نیاز به انجام بررسی های لازم و کار کارشناسی و حسابرسی است که زمانبر است. 

مدعی العموم کرمانشاه با بیان اینکه در پرونده کودک غرق شده در رودخانه چم بشیر نیز دو دستگاه مقصر شناخته شدند، افزود: کیفرخواست این پرونده آماده ارسال به دادگاه است. همچنین باید وضعیت فعلی این رودخانه ساماندهی شود. 

وی به تخلیه نخاله های ساختمانی در ورودی ها و خروجی های شهر که چهره شهر را مخدوش کرده اشاره کرد و گفت: متاسفانه شهرداری برای یافتن محلی که بتواند تخلیه نخاله ها را در آن انجام دهد با مشکل مواجه شده، اما درخواست داده ایم که سریعتر این مشکل را برطرف کند. 

دادستان کرمانشاه همچنین بااشاره به شرایط اقتصادی موجودجامعه و تلاش عده ای برای سوء استفاده از این وضعیت، اعلام کرد: سازمان تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان متولی شناسایی و برخورد با این دسته افراد هستند که با احتکار اقلام مصرفی مردم، زمینه دسترسی آنان به این اقلام را محدود می کنند. 

وی درخصوص فعالیت شرکت اسنپ و یا شرکت های مشابه آن درکرمانشاه نیز عنوان کرد: این نوع از شرکت ها برای فعالیت باید دارای دو مجوز باشند. یکی مجوز فعالیت در فضای مجازی که باید کشوری اخذ شود و مجوز دیگر که باید از شهرداری استان ها اخذ کنند که این شرکت به علت عدم اخذ مجوز استانی از سوی دستگاه متولی آن و نه دستگاه قضایی پلمب شده بود. 

صادقی در ادامه به بیان جایگاه ارزشمند خبرنگاران اشاره کرد و گفت: تاثیری که رسانه ها می توانند در جهت دهی افکار عمومی و مطالبات دارای اولویت مردم داشته باشند، نشان دهنده اهمیت کارر سانه ای است. 

وی داشتن انگیزه، قریحه، استعداد، حوصله، بردباری، نگاه دقیق و موشکافانه به موضوعات را از ویژگی های خبرنگاران عنوان کرد و افزود: خبرنگاران نباید به برداشت های سطحی از موضوعات اکتفاء کنند و از تاثیردادن احساسات در نشر و انتشار اخبار پرهیز کنند. 

دادستان کرمانشاه وجود فضای رقابتی را نیز موثر در ارتقاء کیفیت کار رسانه ها دانست و اضافه کرد: اگر می‌خواهیم جامعه ای مترقی داشته باشیم، باید رسانه های فعال و پویایی نیز داشته باشیم که با موضوعات مختلف و مطالبات مردم را با شفافیت به سمع مدیران تصمیم گیرنده برسانند. 

وی همچنین از رسانه های استان خواست در خصوص آسیب های اجتماعی نگاه تحلیلی توام با ارائه راهکار داشته باشند. 
  
وی خواستار ورود رسانه های استان دربحث آموزش حقوقی به شهروندان شد و اعلام کرد: اگر شهروندان آگاهی و دانش حقوقی داشته باشند و فرهنگ صلح وسازش را در بین آنان ترویج دهیم، حجم مراجعات غیرضروری به دستگاه قضایی کاهش یافته و دستگاه قضا می تواند به مطالبات به حق مردم با دقت و زمان بیشتر رسیدگی کند.

دانیال هودرجی سخنگوی پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان نیز در این نشست با اشاره به تلاش مسئولین و نمایندگان استان برای مطرح  کردن پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان در سطح ملی، عنوان کرد: خوشبختانه نتیجه این پیگیری ها منجر به این شد که موضوع در سطح روسای سه قوه مطرح شود.

وی یادآو رشد: با این وجود متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم منابعی غیر از دارایی متهم پرونده را برای پرداخت به مالباختگان تامین کنیم.
برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۶۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان