//
کدخبر: ۱۷۳۷۲۱ //

برگزاری اولین جشنواره ملی آیین های نوروزی / کرمانشاه پایتخت نوروز ایران

مهدی عبدالمالکی معاونت فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری کرمانشاه از برگزاری اولین جشنواره ملی آیین های نوروزی در کرمانشاه خبر داد.

برگزاری اولین جشنواره ملی آیین های نوروزی / کرمانشاه پایتخت نوروز ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

معاونت فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت:در حوزه فرهنگی در غالب معاونت فرهنگی ، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرمانشاه مجموعه رویکردی فرهنگی رابا اجرای جنگ و آیین های خیابانی در طی دو سال انجام داد و این تجربه باعث شد آیین نوروزی در کرمانشاه رقم بخورد.

عبدالمالکی افزود:کرمانشاه مهد تمدن است وایران مدیون اتفاقاتی است که در این خطه روی داده است.

وی شکل گیری جشنواره پایتخت نوروز را اتفاقی در غالب فرهنگی دانست که می تواند در سطح ملی مطرح شود.

معاونت فرهنگی شهرداری اظهار داشت:گروهای آیینی از اقصی نقاط ایران در غالب نوروزگاه و برگزاری جشن های نوروز در کرمانشاه حضور می یابند.

وی از شکل گیری ۸کمیته تخصصی برای برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت:با توجه به اینکه اصلی ترین معقوله توسعه شهر کرمانشاه گردشگری است و گردشگری راه توسعه اقتصادی می باشد این اصل در حوزه فرهنگ و هنر مورد تاکید قرار گرفت.

وی از برگزاری رخداد بزرگ (کرمانشاه پایتخت نوروز ایران) به عنوان طرحی که می تواندگردشگر را صاحب دورنمای خوبی کند و شهر کرمانشاه را متحول نماید نام برد و تصریح کرد:یکی از اهداف حوزه فرهنگی،اجتماعی و ورزشی ایجاد نشاط اجتماعی است و الویت نشاط اجتماعی را از اهداف این حوزه اعلام کرد.

این مسئول به گل نیلوفر که نماد این جشنواره است به عنوان برند کرمانشاه و گل بومی این منطقه اشاره کرد و افزود: امسال با شعار نوروز را در کرمانشاه ببینیم از ۳فروردین تا ۱۰فروردین ۹۸عصرها در محوطه تاریخی بیستون،تاقبستان و تفرج گاه های شهر کرمانشاه آداب و رسوم همه مردم را در این نوروزگاه به نمایش می گذاریم و ۲۰۰مهمان از ۱۰ استان کشور در غالب ۱۲ تا۱۵ گروه که ۵گروه آن از کرمانشاه به عنوان میزبان در این جشنواره حضور دارند،و به هر گروه مبلغ ۵میلیون تومان به عنوان هزینه پرداخت می شود و در پایان به تیم برتر استانی مبلغ ۳۰میلیون تومان و رتبه دوم و سوم به ترتیب ۲۰میلیون و۱۵میلیون تومان پرداخت می شود.

وی افزود:علاوه بر این سه تیم با نظر هیأت مردمی یک جایزه چهارم هم خواهیم داشت که به چهار گروه برتر در روز ۱۰ فروردین در مراسم اختتامیه تقدیم می شود.

معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اظهار داشت: انشاالله در سال آینده این جشنواره را به صورت بین المللی برگزار خواهیم کرد و و در راستای هدف توسعه گردشگری کرمانشاه با موفقیت آمیز بودن این جشنواره میزبان گردهمایی بین المللی در نوروز ۹۹در کرمانشاه خواهیم بود.

عبدالمالکی همچنین از برگزاری دو برنامه دراستقبال از نوروز در جمعه همین هفته(۲۴اسفند)خبر داد و افزود: برنامه استقبال از نوروز وجشنواره تخم مرغ رنگی و جشنواره عکس مبتدی و پیشرفته،ساعت۱۵و۳۰  دقیقه در پارک معلم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشکری و انجمن عکس برگزار می شود.

وی در پایان گفت:۲ اتوبوس گردشگری در ایام نوروز به صورت رایگان به مسافرین نوروزی خدمات رسانی می کنند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۷۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان