//
کدخبر: ۱۷۰۰۶۰ //
در آستانه هفته درختکاری و با حضور کودکان؛

شهرداری کرمانشاه، تولد کهنسال ترین درخت شهر را جشن می گیرد

جشن تولد کهنسال ترین درخت شهر کرمانشاه به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، انجمن سبز گستران کرمانشاه و گروه گردشگری بومرنگ در مجموعه فرهنگی طاقبستان در روز دوازدهم اسفندماه برگزار می گردد.

شهرداری کرمانشاه، تولد کهنسال ترین درخت شهر را جشن می گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی عبدالمالکی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت: در نظر داریم به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در  محوطه تاریخی طاق بستان با مشارکت شهرداری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان منابع طبیعی، بانک رفاه، انجمن سبزگستران کرمانشاه و گروه گردشگری بومرنگ در اقدامی نمادین، جشن تولد کهنسال ترین درخت شهر کرمانشاه را با حضور همشهریان طبیعت دوست، برگزار نماییم.

وی در ادامه افزود: در کنار این برنامه، بزرگترین نقاشی همگانی کودکان نیز با موضوع "درخت من" و با ترسیم روی پارچه اجرا می شود که این مراسم در ساعت 15 روز دوازدهم اسفندماه انجام می گردد.

عبدالمالکی خاطرنشان ساخت: کهنسال ترین درخت کرمانشاه با ارتفاع ۳۷/۷ متر و قطر ۸/۴۶ متر در ورودی مجموعه تاریخی طاق بستان، خودنمایی می کند که علاوه بر ارزش ژنتیکی، ارزش فرهنگی و تاریخی هم دارد، به طوری که در فرهنگ عامه به درخت رحمت شهرت دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ابراز داشت: درختان چنار در کشور ما از اهمیت و سابقه تاریخی بالایی برخوردارند و درخت کهنسال طاق بستان پس از چنار هزار ساله ابرقو دومین درخت کهنسال کشور می‌باشد.

photo_۲۰۱۹-۰۲-۲۴_۲۳-۱۰-۳۳

وی افزود: در ادبیات عامه این درخت را به دوران ساسانی و افسانه شیرین و فرهاد نسبت می دهند و در ادبیات فولکلور در خصوص این درخت آمده که این درخت را شیرین در زمان شکسته شدن پای اسب خسرو پرویز و دیدار او با فرهاد در طاق بستان به عنوان یادگاری می کارد.

عبدالمالکی گفت: این درخت در طول تاریخ به نام های مختلفی هم چون دارپهلوان، درخت رحمت و درخت کهنسال طاق بستان نامگذاری شده است و در سال ۱۳۸۸ به عنوان یکی از آثار طبیعی استان به ثبت ملی رسید.

وی در پایان از همشهریان کرمانشاهی برای حضور در این مراسم فرهنگی دعوت به عمل آورد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۰۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان