//
کدخبر: ۱۷۲۶۳۸ //

دعوت به پویش (خانه تکانی با مصرف آب کمتر) در سطح روستاهای استان کرمانشاه

دعوت به پویش (خانه تکانی با مصرف آب کمتر) در سطح روستاهای استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرکل شرکت آبفار استان کرمانشاه فرامرز شوهانی گفت: همه ساله سنت نیکوی خانه تکانی در ایام پایانی سال انجام می شود و در این ایام بانوان به کمک سایر اعضای خانواده به نظافت و شستشوی منازل خود می پردازند که مصرف آب خانگی در این ایام ازسال افزایش چشمگیری می یابد.

وی اظهار داشت:بانوان علاوه بر رعایت صرفه جویی در مصرف آب، کارهای خانه تکانی را به روزهای پایانی سال موکول ننمایند، تا به دلیل اوج مصرف آب قطعی و یا افت فشار آب در شبکه های آبرسانی روستایی را نداشته باشیم.

شوهانی افزود: این شرکت تلاش دارد تا با چنین اقداماتی، توجه روستاییان را به موضوع حیاتی آب جلب نموده و آنان را در مسیر حفظ و مدیریت مصرف آب سهیم نماید.

شوهانی با اشاره به این نکته که مردم روستاهای استان کرمانشاه همواره تعامل خوب وسازنده ای با سازمان آب و فاضلاب روستایی استان داشته اند اشاره داشت: همراهی مردم سرمایه بزرگی برای شرکت آبفار محسوب می گردد که کاهش مصرف آب طی سال جاری شاهدی بر این امر بوده است.

وی افزود:باوجود فضای موجود شرکت آب و فاضلاب روستایی می کوشد تا با برنامه ریزی های جدید، نسبت به آگاه سازی بیشتر مردم و حساس کردن روستاییان در مورد پیامدهای مخرب مصرف بی رویه آب اقدام نماید.

شوهانی با اشاره به برنامه های فرهنگی مختلف، درراستای صرفه جویی و درست مصرف کردن آب در جامعه و گروه های هدف گفت: امسال سنت نیکو و پسندیده خانه تکانی با برگزاری پویش مدیریت مصرف آب در نوروز 1398 با عنوان(خانه تکانی با مصرف آب کمتر)با مشارکت و همراهی بانوان روستاهای استان کرمانشاه از تاریخ 1397/11/15 لغایت1397/11/29 برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش مصرف آب در ایام خانه تکانی، آب فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با هدف توزیع روزهای خانه تکانی و بهینه سازی مصرف آب با دعوت از سازمان های مردم نهاد و بانوان روستاهای استان انتظار دارد در ایام پایانی سال 1397 با مدیریت مصرف آب در خانه تکانی در بازه 15 روز پایانی سال ، کمبود و یا افت فشار آب در سطح روستاهای استان کرمانشاه نداشته باشیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۶۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان