//
کدخبر: ۱۷۲۴۹۷ //

سید رضا حسینی: برخی سودجویان، کالاهای وارداتی را به قیمت آزاد می‌فروشند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت برای تامین نیازهای اساسی مردم، ارز دولتی در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهد.

سید رضا حسینی: برخی سودجویان، کالاهای وارداتی را به قیمت آزاد می‌فروشند
به گزارش فرتاک نیوز،

سید رضا حسینی در جلسه کارگروه تنظیم بازار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دولت برای تامین نیازهای اساسی مردم، ارز دولتی در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهد، گفت: برخی افراد با سودجویی، کالاهای وارداتی از جمله نهاده های دامی را به قیمت آزاد به فروش می رسانند که این امر از عوامل مهم افزایش روزافزون قیمت مرغ است.

وی حمایت از تولیدکنندگان با هدف کاهش قیمت را وظیفه دستگاه های مسوول و ستاد تنظیم بازار عنوان کرد و ادامه داد: تولیدکنندگان سرمایه خود را برای خدمت رسانی به مردم و تامین نیازهای شهروندان در اختیار بخش اقتصادی قرار داده اند و نباید اجازه دهیم که دچار خسارت شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم پیش بینی بازار از سوی نهادهای مسوول گفت: نباید اجازه دهیم که عده ای سودجو برای پرکردن جیب خود از نیازهای اساسی مردم در ایام مختلف سوء استفاده کنند و باید ذخایر لازم را برای تامین نیاز مردم به ویژه در شب عید تامین کنیم.

حسینی در خصوص توزیع شکر نیز بیان کرد: نیاز بخش های مختلف از جمله صنعت، اصناف و آحاد مردم باید در این خصوص احصا شود و شکر مورد نیاز آنان در اختیارشان قرار گیرد.

وی افزود: آذربایجان غربی از جمله تولیدکنندگان عمده چغندرقند و شکر در کشور است و کاهش میزان این محصول در بازار پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام عید اضافه کرد: برنامه ریزی های لازم برای تامین نیازهای بازار شب عید مردم انجام شده است و مردم نباید نگرانی خاصی در این خصوص داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: تامین مستمر نیازهای ایام عید و نظارت بر توزیع مناسب این اقلام توسط اصناف و بازاریان ضرورتی اساسی در این ایام است که باید با همه توان انجام گیرد.

حسینی، فروش آزاد نهاده های دامی از طریق سامانه را عامل مهم افزایش قیمت مرغ عنوان کرد و گفت: باید این نقیصه توسط نهادهای مسوول از جمله جهاد کشاورزی رفع شود. این مشکل کشوری است و باید نهادهای مسوول در سطح کشور در این خصوص تجدیدنظر کرده و زمینه کاهش قیمت تمام شده مرغ را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: نهاده های دامی از جمله سویا، ذرت و دانه های دیگر بخش مهمی از قیمت تمام شده مرغ را در کنار هزینه های کارگری و جاری تولید به خود اختصاص می دهد و برای کاهش قیمت مرغ باید در این حوزه اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید مرغ در بازار زیاد است و نهادهای مسوول اجرایی و نظارتی باید برای کاهش این قیمت در استان های مختلف کشور اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: سامانه در نظر گرفته شده برای فروش نهاده های دامی شکاف های زیادی برای سودجویی افراد دارد و این نقیصه رفع شدنی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۴۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان