//
کدخبر: ۱۷۰۷۵۶ //

رئیس‌جمهور سودان درصدد تشکیل دولت تکنوکرات؛ دفاع از وضعیت فوق العاده

رئیس‌‎جمهور و نخست‌وزیر سودان درباره تشکیل دولت تکنوکرات برای حل مشکلات این کشور گفت‌وگو کردند.

رئیس‌جمهور سودان درصدد تشکیل دولت تکنوکرات؛ دفاع از وضعیت فوق العاده
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از العربی الجدید، عمر البشیر رئیس‌جمهور سودان امروز چهارشنبه با "محمد طاهر ایلا" نخست‌وزیر این کشور که به تازگی به این سمت منصوب شده است درباره تشکیل دولت تکنوکراتی که بتواند مسائل کشور را حل کند گفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام ریاست‌جمهوری سودان، دو طرف در این دیدار درباره اقدامات لازم برای گفت‌وگو و ارتباط با احزاب مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

نخست‌وزیر سودان گفت که البشیر را در جریان نتایج دیدارهایش با برخی از استانداران برای پیشبرد امور مربوط به تضمین ورود کالاهای اساسی و بهبود سطح خدمات رسانی به شهروندان قرار داده است.

از سوی دیگر "عوض محمد احمد بن عوف" معاون رئیس‌جمهور سودان گفت که اعلام وضعیت فوق العاده برای جلوگیری از تخریب اقتصاد و هدررفت منابع صورت گرفته و هدف از اعلام این وضعیت، سرکوب تظاهرات مردمی نیست.

وی بعد از دیدار با عمر البشیر گفت: «وضعیت فوق العاده با هدف تحقق امنیت و ثبات و اجرای قانون و تحکیم عدالت در کشور اعلام شده است.»

عوف که منصب وزیر دفاع را نیز بر عهده دارد گفت: «دولت برای حل بحران‌ها تلاش می‌کند. وضعیت کشور خوب است و ما هرگز اجازه نخواهیم داد که کشور به سرنوشتی نامعلوم دچار شود.»

 عمر البشیر جمعه گذشته در این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

انجمن مشاغل حرفه‌ای سودان و ائتلاف های معارض ضمن رد وضعیت فوق العاده در این کشور اعلام کردند که به فعالیت های خود تا سرنگونی نظام حاکم ادامه خواهند داد.

هزاران نفر از سودانی‌ها طی روزهای گذشته در اعتراض به اعلام وضعیت فوق العاده در این کشور توسط عمر البشیر به خیابان‌ها آمده و شعار سرنگونی البشیر و تشکیل دولت انتقالی را سر دادند. این در حالی است که نیروهای امنیتی سودان با شلیک گلوله جنگی و توسل به خشونت زیاد، تظاهرات‌ را سرکوب کرده اند.

سه ماه است که سودانی ها  در تظاهرات خود خواهان سرنگونی دولت خارطوم هستند. رئیس جمهور سودان روز شنبه با  انحلال دولت  و برکناری تمام استانداران، محمد طاهر ایلار را  مامور تشکیل کابینه جدید کرد و  یک سال  حالت فوق العاده  برای این کشور بر قرار ساخت. معارضان در واکنش به این اقدام اعلامکردند به تظاهرات تا سرنگونی نظام عمرالبشیر ادامه خواهند داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۷۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان