//
کدخبر: ۱۶۶۴۳۳ //

وجود ۵۶۰۰ کلاس درس تخریبی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰ درصد کلاس‌های درسی در آذربایجان‌غربی نیازمند تخریب و بازسازی هستند که این میزان برابر با پنج هزار و ۶۵۶ کلاس درس تخریبی و ۶ هزار و ۹۰ کلاس درسی غیرمقاوم است.

وجود 5600 کلاس درس تخریبی در آذربایجان‌غربی
به گزارش فرتاک نیوز،

آیدین رحمانی عصر امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۳۰ درصد کلاس‌های درسی در آذربایجان‌غربی نیازمند تخریب و بازسازی هستند که این میزان برابر با پنج هزار و ۶۵۶ کلاس درس تخریبی و ۶ هزار و ۹۰ کلاس درسی غیرمقاوم است.

وی با بیان اینکه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در ارتباط با نوسازی و تجهیز مدارس و ایجاد فضای آموزشی و توسعه آن وظایفی بر عهده دارد که مکان‌یابی‌های جدیدی در این راستا صورت گرفته است، افزود: استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی نیز یکی دیگر از وظایف این اداره کل است که دولت پس از ماجرای مدرسه شین‌آباد توجه ویژه‌ای به این مورد دارد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان با دارا بودن ۴.۰۵ مترمربع فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز رتبه ۲۹ کشوری را دارد، ادامه داد: میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی ۵.۱۸ است که آذربایجان‌غربی فاصله زیادی تا رسیدن به این میزان دارد.

۶۲۸۲ کلاس درسی در آذربایجان‌غربی با بخاری های نفتی گرم می‌شوند

وی با بیان اینکه ۵۶۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان وجود دارد که در چهار هزار و ۸۵۷ مدرسه با ۲۳ هزار و ۳۸۷ کلاس درسی در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: در سطح استان ۲۴۶ مدرسه کانکسی برابر با ۴۵۷ کلاس درسی وجود دارد و همچنین ۶ هزار و ۲۸۲ کلاس درسی آذربایجان‌غربی با بخاری‌های نفتی گرم می‌شوند.

سال 98 بخاری‌های نفتی از مدارس استان برچیده می‌شوند

 وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است تا سال تحصیلی ۹۸ هیچ کلاس درسی در آذربایجان‌غربی با استفاده از بخاری‌های نفتی گرم نشوند، تصریح کرد: در این راستا سال بعد به جای بخاری‌های نفتی، بخاری های گازی هرمتیک و رادیاتورهای کم‌مصرف برقی تولید مخترع ارومیه‌ای استفاده خواهد شد.

تجهیز ۷۲۲۶ کلاس درسی آذربایجان‌غربی به سیستم گرمایشی برقی و مرکزی

رحمانی با بیان اینکه امسال در حدود هفت هزار و ۲۲۶ کلاس درسی در سطح استان مجهز به سیستم گرمایشی برقی و مرکزی شده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد دو هزار ۸۸۷ کلاس به سیستم گرمایشی برقی و چهار هزار و ۳۳۹ کلاس درسی به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز شده‌اند اما با این وجود مدارس آذربایجان‌غربی وضعیت مناسبی از بعد استفاده از سیستم‌های گرمایشی مناسب ندارند که نیازمند نگاه ویژه مسؤولان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۴۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان