//
کدخبر: ۱۷۲۲۸۷ //
استاندار تهران:

تهران یکی از نابرخوردارترین استان‌های کشور در ابعاد توسعه ای است

استاندار تهران گفت: تهران یکی از نابرخوردارترین استان‌های کشور در ابعاد توسعه ای است.

تهران یکی از نابرخوردارترین استان‌های کشور در ابعاد توسعه ای است
به گزارش فرتاک نیوز،

انوشیروان محسنی بندپی عصر چهارشنبه در هفتمین جلسه شورای اداری قرچک طی سخنانی اظهار داشت: در نگاه اول استان تهران استانی برخوردار به نظر می‌رسد اما به جرأت می گویم تهران یکی از نا برخوردارترین استان‌های کشور در ابعاد مختلف توسعه‌ای است.

محسنی بندپی با اشاره به مسائل زیست محیطی اجتماعی و زیر ساختی از اهم مشکلات استان تهران است افزود: این استان در مسائل زیست محیطی یکی از آلوده‌ترین استان‌های کشور است و در عین حال دارای ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است.

وی پسماند و پساب‌های فاضلاب را یکی دیگر از چالش‌های زیست محیطی استان تهران عنوان کرد و بیان داشت: حدفاصل فرودگاه بین المللی تا مرقد مطهر امام ۲۸ نقطه کانونی آلاینده شناسایی شده است.

استاندار تهران گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی که مطالبه مقام معظم رهبری است استان تهران به لحاظ آمار که سرریز آسیب‌ها است و شهرستان‌های استان تهران به لحاظ زیرساخت‌های درمانی اسفبار هستند و دارای پایین‌ترین سرانه تخت بیمارستانی در کشور هستیم.

محسنی بند پی کمبود سرانه فضاهای آموزشی را یکی دیگر از مشکلات زیرساختی استان تهران دانست و اظهار داشت: باید مطالبه گر حق مردم استان تهران باشیم و این مطالبه گری از استانداری تهران آغاز شده است و ایجاد زیرساخت‌ها در استان تهران نیاز به نگاه ویژه دارد.

استاندار تهران رفع مشکل حمل و نقل و ترافیک شهروندان استان تهران را یکی از اولویت‌های کاری عنوان داشت و افزود: برای رضایتمندی مردم باید شاخص‌های رفاهی باید ارتقا پیدا کند و توسعه حمل و نقل ریلی به شهرهای جنوب شرق یک ضرورت است.

وی بیان داشت: برای عبور از بحران کم آبی باید از روش‌های علمی بهره بگیریم و تراکم بالای جمعیت، توسعه ناهمگون شهر، پایین بودن سرانه بهداشتی و درمانی، بافت‌های فرسوده شهری و مشکل تردد در شهرستان از مشکلاتی است که در قرچک شناسایی کردیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۲۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان