//
کدخبر: ۱۷۲۲۷۵ //
وزیر بهداشت و درمان مطرح کرد:

نبود کمبود در تأمین داروهای اساسی/ بیمارهای غیرواگیر تهدیدی جدی

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه در سال آینده هیچ کمبودی در زمینه تامین داروهای اساسی نداریم، گفت: امروز شاهد شیوع بیماری های غیرواگیر در کشور هستیم.

نبود کمبود در تأمین داروهای اساسی/ بیمارهای غیرواگیر تهدیدی جدی
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید نمکی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد با بیان اینکه رویکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان مثبت بوده است، افزود: اجرای طرح سلامت یکی از مهمترین برنامه‌های دولت برای کاهش هزینه‌های مردم و همچنین توجه به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان تلاش می‌کند تا به تعهدات خود عمل کرده و منابع مورد نیاز برای تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی فراهم کند، گفت: متأسفانه امروز در کشور گرفتار بیماری‌های غیر واگیر هستیم.

وزیر بهداشت و درمان با تأکید بر اینکه آموزش در پیشگیری از این بیماری‌ها نقش مؤثری دارد، ادامه داد: اگر نتوانیم در حوزه آموزش به خوبی اقدام کنیم در این زمینه شاهد مشکلات فراوان خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت دارو در کشور، افزود: خوشبختانه در سال ۹۸ به رغم وجود فشارها و تحریم‌ها کمبودی در زمینه تأمین داروهای اساسی نداریم.

نمکی در ادامه با تاکید بر استفاده از توانایی و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: پارک علم و فناوری در این حوزه نقش مهمی ایفا می‌کند و یکی از سیاست‌های دولت حمایت از این شرکت‌ها است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۲۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان