//
کدخبر: ۸۵۰۸۴ //

افتتاح بیمارستان ۱۷۲ تختخوابی شهدای قم

بیمارستان 172 تختخوابی شهداء قم، صبح امروز با حضور وزیر بهداشت و درمان هم‌چنین رئیس مجلس شورای اسلامی، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح بیمارستان 172 تختخوابی شهدای قم
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر «ابوالفضل ایرانی‌خواه»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در مراسم بهره‌برداری از این بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان شهداء قم با مجوز 64 تختخواب در سال 89 کلنگ‌زنی شد، اما به‌علت مشکلات متعدد از جمله کمبود بودجه، پیشرفت چندانی نداشت، در سال 92 با کمک وزارت بهداشت، مجوز 172 تختخواب اخذ شد و پروژه به سرعت پیش رفت و امروز شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان مجهز هستیم.

وی افزود: این بیمارستان با زیر بنا 16هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال، مجهز به بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی در منطقه نیروگاه قم احداث شده است.

«مهدی صادقی»، استاندار قم نیز در این مراسم گفت: این بیمارستان ارزشمند، نتیجه زحمات جمعی و پیگیری‌های مجموعه‌های مرتبط است و امیدواریم با تکمیل کادر درمانی، خدمات خوبی را به مردم این منطقه ارائه کند.

قم نیازمند 700 تخت‌بیمارستانی

هم‌چنین «سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص افتتاح این بیمارستان اظهار کرد: منطقه نیروگاه قم با جمعیت حدود 450 هزار نفر، پس از حدود 40 سال از پیروزی انقلاب تاکنون یک تخت بیمارستانی نداشت و این جای تأسف دارد.

وی افزود: طبق متوسط کشوری، در این منطقه با این جمعیت باید 700 تخت بیمارستانی وجود داشته باشد و با افتتاح این بیمارستان 172تخت آن به بهره‌برداری رسیده است و بایداین تعداد به‌تدریج افزایش یابد، با افتتاح این بیمارستان، بخش کوچکی از کار آن انجام شده است و قسمت اصلی کار بر عهده پرسنل و کادر درمانی است تا بتوانند با خدمت به مردم این منطقه، رضایت آن‌ها را جلب کنند.

بهبود وضعیت درمان قم با تکمیل ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی منطقه پردیسان

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این‌که وضعیت بهداشت و درمان نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت خوبی داشته است، گفت: در استان قم نیز وضعیت درمان نسبت به چند سال گذشته بسیار بهبود یافته است و با افتتاح این بیمارستان و بیمارستان‌های نیمه‌کاره دیگر از جمله بیمارستان 1000تختخوابی در منطقه پردیسان، وضعیت از این نیز بهتر خواهد شد.

وی یادآور شد: بیمارستان 1000تختخوابی در منطقه پردیسان که یک بیمارستان در تراز بین‌المللی است، با سرعت خوبی در حال ساخت است و طبق گزارش‌ها، فاز نخست آن در سال 98 تکمیل خواهد شد.

در مراسم افتتاح این بیمارستان، «احمد امیرآبادی» و «مجتبی ذوالنور»، نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۵۰۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان