//
کدخبر: ۱۶۹۳۱۸ //

معاون وزیر ارشاد: زمینه درخشش استعدادها در هفته قرآن و عترت میسر شد

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت در ۵ استان کشور گفت: زمینه درخشش استعدادها در هفته قرآن و عترت میسر شد.

معاون وزیر ارشاد:
زمینه درخشش استعدادها در هفته قرآن و عترت میسر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالله فقهی زاده امشب در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت خراسان شمالی با اشاره به هدف جشنواره‌های قرآنی در کشور اظهار کرد: جریان‌سازی فرهنگ دینی در کشور ازجمله اهداف جشنواره هفته قرآن و عترت در ۵ استان کشور بوده است.

وی نشان دادن جایگاه قرآن در نظام اندیشه اسلامی را نتیجه جریان سازی فرهنگ دینی عنوان کرد و افزود: استقبال از قرآن و فرهنگ آن در بخش‌های گوناگون بستر خدمت در سایه قرآن را فراهم می‌کند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتها گفت: شکوفایی و زمینه‌سازی برای درخشش استعدادهای نوظهور قرآنی در کشور ازجمله سایر نتایج برگزاری جشنواره‌های هفته قرآن و عترت در کشور بوده که حضور پرشور و بانشاط مردم خراسان شمالی در این عرصه قابل‌تقدیر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در این آیین نیز همراهی با قرآن برای روح انسان را موجب غنی‌سازی فکری توصیف و اظهار کرد: خدمت به قرآن در بخش‌های مختلفی همچون تئاتر، سینما، هنرهای تجسمی و نقاشی باعث ارتباط بیشتر با قرآن و بازسازی و نوسازی روح امور شود.

وی فرهنگ قرآنی را عاملی برای نورانیت زندگی انسان‌ها معرفی کرد و ادامه داد: تاریخ نشان می‌دهد که انس  و الفت با قرآن باعث می‌شود تا هیچ قدرتی در برابر ملت ما توان ایستادگی نداشته باشد و انقلاب اسلامی از جمله این انس با قرآن است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در انتها حضور و صدور قاریان برجسته به کشورهای مختلف ازجمله حوزه خلیج‌فارس را دستاورد چهل سالگی انقلاب در این عرصه اظهار کرد و افزود: ایجاد نهضت قرآنی ازجمله برکت انقلاب اسلامی بوده و در چهل سالگی انقلاب باید قدردان آن بود.

ولی‌الله حیاتی در این مراسم نیز قرآن و فرهنگ آن را عامل انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: با تکیه‌بر فرهنگ قرآنی ملت ایران بر قله عزت و ایستادگی قرار دارد و با استعانت از قرآن، مقاومت را پیشه خودکرده است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی خنثی کردن توطئه‌های دشمنان را به‌واسطه پیروی از فرهنگ قرآن بیان کرد و گفت: در سایه مکتب اسلام می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد و ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلامی بود بر رسیدن به عظمت و ایستادگی به‌پای انقلاب با تعالیم دینی و قرآنی است.

حسین فرخنده با اشاره به مشارکت ۱۴۳۷ نفر در این جشنواره اظهار کرد: ۷۱۹ اثر هنری در رشته‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره رسید که پس از داوری‌ها ۱۸۸ برگزیده در رشته‌ها و بخش‌های مختلف مورد قدیر قرار گرفتند.

وی از تجلیل ۱۵ برگزیده و چهره قرآنی استان در این مراسم نیز خبر داد و گفت: این سنت حسنه از اسفند ۹۴ پایه‌گذاری شده و چهره‌های قرآنی استان در بخش‌های مختلف مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دستاورد این جشنواره همه‌جانبه را توسعه فرهنگ قرآنی در بخش‌های گوناگون بیان کرد و افزود: افزایش مروجان قرآنی و دایره مخاطبان برنامه‌های قرآنی، افزایش ظرفیت‌های جدید هنری و گسترش اخلاق و معنویت با زمینه‌های هنری در استان ازجمله دستاوردهای این جشنواره است.

در انتهای این مراسم نیز از ۱۵ چهره قرآنی استان تقدیر به عمل آمد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۳۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان