//
کدخبر: ۱۶۷۹۲۵ //

آسیب "طرح هادی" ۴۴۰ روستای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از آسیب طرح هادی 440 روستای مناطق زلزله زده استان خبر داد.

آسیب "طرح هادی" 440 روستای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

جعفر نصوری  با اشاره به وجود 1715 روستای بالای 20 خانوار در استان، گفت: در حال حاضر تهیه طرح هادی برای تمامی این روستاها صورت گرفته و 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان صاحب طرح هادی هستند.

وی افزود: برای روستاهای زیر20 خانوار نیز به فراخور نیاز جهت ساخت و ساز، تعیین محدوده انجام و ضوابط لازم برای ساخت و ساز در مجوزهای صادره لحاظ می شود.

نصوری با اشاره  به بازبینی سالیانه طرح‌های هادی روستایی، گفت: باتوجه به توسعه روستاها و قدیمی شدن برخی طرح‌ها، بطور میانگین سالیانه طرح هادی حدود 50 تا 100 روستا مورد بازبینی قرار می گیرد و اصلاحات لازم بر روی آن لحاظ می شود.

وی افزود: همچنین اگر روستایی توسعه پیدا کرده و جمعیت آن بیش از 20 خانوار شود، تهیه طرح برای آن صورت می گیرد.

نصوری در ادامه با اشاره به جابجایی 19 روستا در مناطق زلزله زده استان نیز گفت: تهیه طرح هادی برای این روستاها که برخی از آنها نیز کمتر از 20 خانوار بودند، صورت گرفته است.

این مسئول همچنین با اشاره به اجرای طرح هادی در 783 روستای استان گفت: در حال حاضر پیشرفت اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار استان 42 درصد است.

وی با بیان اینکه اولویت اجرای طرح هادی با روستاهای پرجمعیت است، گفت: هم اکنون به لحاظ جمعیتی 65 درصد روستاییان از طرح هادی بهره مندند.

نصوری در ادامه با اشاره به آسیب طرح هادی برخی روستاهای مناطق زلزله زده، گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته متاسفانه طرح هادی در 443 روستای مناطق زلزله زده استان دچار آسیب شده است.

وی میزان آسیب در روستاهای مختلف را متغیر دانست و افزود:  افزود: میزان خسارات از 20 تا 100 درصد متغیر است و هرچه به مرکز زلزله نزدیک می شویم، آسیب طرح های هادی نیز بیشتر است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه یادآور شد: عمده آسیب‌ها نه خاطر زلزله، بلکه به خاطر کارهای بازسازی و ورود ماشین آلات و حفاری‌های بعد از آن ایجاد شده است.

نصوری اعتبار لازم برای جبران این خسارات و مرمت طرح‌های هادی در این 443 روستا را بیش از 140 میلیارد تومان پیش بینی کرد و افزود: تامین این اعتبار از طریق بنیاد مسکن کشور و سازمان مدیریت بحران در حال پیگیری است و به محض تخصیص، کار مرمت طرح هادی دراین روستاها صورت می‌گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۷۹۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان