//
کدخبر: ۱۳۵۴۷۸ //

اتمام بازسازی ۱۴ هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده

استاندار کرمانشاه از اتمام بازسازی ۱۴ هزار واحد مسکونی بازسازی شده در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

اتمام بازسازی 14 هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده
به گزارش فرتاک نیوز،

 هوشنگ بازوند در مراسم آغاز عملیات بازسازی بقعه احمدبن اسحاق که امروز (۲۱ مهر) برگزار شد از سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: هنوز هم برکات سفر ایشان برای ما ادامه دارد و همین امسال از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری ۵۶ میلیارد تومان برای کرمانشاه اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه ایشان در سفر خود به مناطق زلزله زده هم بر سه اصل مدیریت متمرکز، سرعت عمل و فرصت سازی تاکید داشتند، یادآوری کرد: سفر ایشان آغازی بر همدلی مردم و مسئولین برای کمک به زلزله زدگان بود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بخش فرصت سازی می توان به یک نمونه اشاره کرد که اگرچه در شهر سرپل ذهاب بر اثر زلزله ۶۷۰۰ خانه تخریب شد، اما اکنون ۹۵۰۰ خانه در حال ساخت و ساز داریم و از این فرصت برای مقاوم سازی بیش از سه هزار واحد غیرمقاوم استفاده کردیم.

بازوند درباره سرعت کارها نیز افزود: چند ماه را به دلیل اسکان اضطراری، اسکان موقت و بارندگی شدید از دست دادیم و در مدت حدود هفت ماه حدود ۱۴ هزار واحد بازسازی شده است.

وی از کم لطفی برخی نسبت به بنیاد مسکن هم گلایه کرد و گفت: بنیاد مسکن با ۱۲ ستاد معین و با تمام امکانات پای کار است.

استاندار کرمانشاه از آسیب زلزله به ۱۱۵ مسجد هم خبر داد که برای تعمیر و بازسازی آنها ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و با محوریت تبلیغات اسلامی به عنوان دستگاه اجرایی در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه در مجموع بیش از ۳۵ میلیارد تومان برای بازسازی مراکز فرهنگی و مصلی های آسیب دیده در زلزله تعیین شده که بیش از ۵۰ درصد تخصیص آن ابلاغ شده است.

بازوند همچنین از تامین دو هزار تن سیمان و ۶۰۰ تن آهن رایگان با کمک بخش های مختلف برای بازسازی مراکز دینی و فرهنگی خبر داد.

وی اعتبار بازسازی بقعه احمدبن اسحاق را نیز حدود ۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد که پنج میلیارد آن توسط استانداری، پنج میلیارد تومان توسط سازمان اوقاف و مابقی توسط بنیاد مسکن تامین می شود .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۴۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان