//
کدخبر: ۸۹۶۷۲ //

بازسازی مناطق زلزله زده سرپل ذهاب تا شهریور پایان می یابد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیشرفت کار در بازسازی مناطق زلزله زده سرپل ذهاب مطلوب است و بازسازی این مناطق تا شهریور ماه امسال به پایان می رسد.

 بازسازی مناطق زلزله زده سرپل ذهاب تا شهریور پایان می یابد
به گزارش فرتاک نیوز،

اسماعیل نجار اظهار کرد: هم اینک کار آوار برداری منطقه زلزله سرپل ذهاب به صورت مطلوب به پایان رسیده است هر چند هنوز در بخش هایی، روند کار به کندی پیش می رود اما کار به جدیت در حال انجام است.

معاون وزیر کشور در امور بحران خاطر نشان کرد: در بخش هایی همچون مرمت یا تایید نقشه های ساختمانی، کار بازسازی در شهرداری شهرهای های استان کرمانشاه به کندی پیش می رود البته در بخش سازه های فلزی کار انجام شده است و اسکلت های ساختمانی نصب شده اند با وجود این از سازمان نظام مهندسی خواسته ایم تا روند کار را تسریع کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: مسئولیت بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب به طور مشخص بر دوش بنیاد مسکن است اما دیگر دستگاه ها و نهادها نیز همچون سپاه پاسداران هنوز در امر بازسازی مناطق زلزله زده فعال هستند.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد تا خانه های زلزله زدگان در کوتاهترین زمان و براساس پیش بینی ها بازسازی شود.

معاون وزیر در امور بحران، در ادامه اقدامات انجام شده در بازسازی شهرستان سرپل ذهاب را قابل تقدیر دانست و گفت: هنوز هم همه دستگاه ها در امر کمک رسانی به بازسازی این شهرستان زلزله زده فعال هستند و این اقدام تا پایان کار و بازسازی کامل همچنان ادامه خواهد داشت.

* جمع آوری کانکس ها پس از بازسازی شهرستان سرپل ذهاب

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: پس از بازسازی شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب بنا داریم تا کانکس ها از سطح شهر جمع آوری کنیم چرا که دیگر نیازی به وجود کانکس ها نخواهد بود و این امر چهره شهر را خراب می کند.

نجار تاکید کرد: کانکس هایی که به افراد زلزله زده واگذار شده متعلق به خودشان است بنابر این در صورت جمع آوری، آنها را خریداری خواهیم کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ زلزله ای با شدت 7.3 ریشتر 21 آبان سال 96، 11 کیلومتری بخش ازگله،32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه را لرزاند که به 10 شهرستان و هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.

براساس ارزیابی های صورت گرفته بر اثر وقوع این زلزله، حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در این زلزله آسیب کلی و جزئی وارد آمده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۹۶۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان