//
کدخبر: ۱۴۲۵۹۷ //

۱۶ "روستای" زلزله‌زده کرمانشاه جابجا می‌شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از جابجایی 16 روستای زلزله زده استان خبر داد.

16 "روستای" زلزله‌زده کرمانشاه جابجا می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

جعفرنصوری با اشاره به آسیب بسیاری روستاهای استان در زلزله سال گذشته گفت: برخی از روستاهای استان در این زلزله تا 100 درصد تخریب شد و افراد بسیاری در این روستاها جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در همین راستا از سال گذشته برخی روستاها که با آسیب بسیار مواجه شدند یا در معرض آسیب هستند شناسایی شدند و در این بین جابجایی 16 روستا در دستور کار قرار گرفت.

نصوری تصریح کرد: این 16 روستا با مشکلاتی از جمله ریزش سنگ، رانش زمین، صعب العبور بودن مسیر و سست بودن زمین مواجه هستند و کار جابجایی آنها هم اکنون در حال انجام است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه افزود: این روستاها در شهرستان های کرمانشاه، ثلاث باباجانی، دالاهو، سرپل ذهاب و گیلانغرب قرار دارند و جمعیت هر یک از آنها متغیر بوده و از 20 خانوار تا 100 خانوار در میان آنها وجود دارد.

این مسئول اعتبار لحاظ شده برای جابجایی این تعداد روستا را 12 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از محل این اعتبار که مربوط به ماده 10 و 12 قانون مدیریت بحران است کار جابجایی بخشی از 17 روستای دیگر استان و نیز رفع مخاطره از محل استقرار 22 روستای دیگر استان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نصوری با بیان اینکه روستاهای دیگری نیز در استان هستند که نیاز به جابجایی دارند گفت: شناسایی این روستاها نیاز به کار مطالعاتی دارد که انجام آن نیز اعتبار می خواهد و در این راستا برای تامین اعتبار درخواست خود را به استانداری داده ایم.

این مسئول افزود: برای 16 روستای مذکور مکانی در نزدیکی همان روستاها مشخص شده و طرح هادی و انجام کارهای زیربنایی و شن ریزی و خیابان کشی انجام شده و پس از آن ساخت و ساز خانه های روستایی به کمک اهالی و ستاد بازسازی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: تاکنون طرح هادی 9 روستا تهیه شده و طرح هادی هفت روستای دیگر نیز در حال آماده سازی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۵۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان